Την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, παρουσιάστηκαν στο δικαστήριο συνήγοροι από τον όμιλο Attica Group (στον οποίο ανήκει και η Blue Star Ferries), οι οποίοι ζήτησαν απόρριψη του αιτήματος, κάνοντας λόγο «για έννομο συμφέρον του ομίλου, στο πλαίσιο της διαμόρφωσης όρων υγιούς ανταγωνισμού».
Από την πλευρά τους, οι νομικοί σύμβουλοι της NEL είπαν ότι η Attica Group και η Blue Star Ferries δεν έχουν κάποιο έννομο συμφέρον να ζητήσουν την απόρριψη του αιτήματος, καθώς σε αυτές δεν υπάρχει καμία οφειλή από τη ΝΕL. Από τα 170 εκατομμύρια ευρώ που οφείλει η Nαυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου τα 110 αφορούν χρέη σε τράπεζες.
Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου κ. Γιάννης Αβραντίνης, μιλώντας στο ΑΠΕ, είπε ότι αν απορριφθεί το αίτημα εξυγίανσης της NEL, ο ομιλος Attica θα λειτουργεί μονοπωλιακά στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη.
Σύμφωνα με το σχέδιο, η NEL και η θυγατρικής της C-Link-Ferries με την απεμπλοκή τους από το μεγαλύτερο μέρος των χρεών τους, θα επιδιώξουν να αποκομίσουν κέρδη από ακτοπλοϊκές ανάγκες που δημιουργούνται περιστασιακά ή μεσοπρόθεσμα, επιδιώκοντας να πάρουν και άλλες άγονες γραμμές. Επίσης, η NEL προχωρά σε ναύλωση πλοίων της σε διάφορες περιοχές της Μεσογείου, αλλά και των ταχυπλόων της στο εξωτερικό. Παράλληλα θα επιδιώξει ανάλογες συμφωνίες, όπως αυτές που έκανε πρόσφατα με τον όμιλο Grimaldi σε δύο γραμμές της Αδριατικής και οι οποίες της εξασφαλίζουν έσοδα από μηδενικό κόστος.
Δικαστική προσφυγή της NEL για τη δρομολόγηση του Patmos
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου έχει ήδη αντιδράσει στη ετήσια δρομολόγηση του πλοίου Patmos της Blue Star Ferries στη γραμμή Πειραιάς- Χίος - Μυτιλήνη, που εγκρίθηκε στις 12 Ιουλίου 2012 από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Η NEL έχει προσφύγει για το θέμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να απορριφθεί η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου ως εκπρόθεσμη, ενώ προτίθεται να ζητήσει αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο.
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο και τη διαδικασία τακτικής δρομολόγησης πλοίων, εκπρόθεσμες δηλώσεις γίνονται δεκτές από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις και ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας (άγονες).
Η NEL υποστηρίζει ότι στη συγκεκριμένη γραμμή δραστηριοποιούνται ήδη έξι πλοία από τρεις εταιρείες (NEL, C-Link-Ferries και Hellenic) και οι συγκοινωνιακές ανάγκες καλύπτονται επαρκέστατα.
Το σχετικό δικαστικό αίτημα έχει προσδιοριστεί να συζητηθεί την Τρίτη 29 Ιανουαρίου του 2013.