Ενοποίηση των δύο δικτύων το ταχύτερο δυνατό κάτω από το κοινό brand “My Market”, με κλείσιμο κάποιων μικρών ή αντιοικονομικών καταστημάτων, αφομοίωση του προσωπικού της εξαγοραζόμενης από την κουλτούρα των εργαζομένων του ομίλου METRO κι επέκταση της ενιαίας αλυσίδας σε σημεία που δεν υφίσταται σήμερα παρουσία, προβλέπει το σχέδιο της οικογένειας Παντελιάδη, για την επόμενη ημέρα του deal με την Βερόπουλος. Μετά τον Αριστοτέλη Παντελιάδη (κεντρική φωτογραφία) ο οποίος μίλησε στο news247 στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας για την επιτακτική ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες, σήμερα ο Παντελής Παντελιάδης ανοίγει τα χαρτιά του για την εξαγορά της χρονιάς.
«Θεωρητικά και με μια δόση αισιοδοξίας αν το δει κανείς, το deal έχει τελειώσει, γιατί τόσο εμείς, όσο κι ο Βερόπουλος γνωρίζουμε τί μπορεί να πάρει ο ένας και τί να δώσει ο άλλος», είπε στο News247 ο πατριάρχης του ομίλου METRO Παντελής Παντελιάδης, μία ημέρα μετά την επίσημη δήλωση των δύο αντισυμβαλλόμενων μερών, προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, για τη συμφωνία τους.
Έχοντας εξασφαλίσει το πράσινο φως από τις πιστώτριες τράπεζες, Metro και Βερόπουλος έχουν περάσει τον βασικό… κάβο και προχωρούν πλέον τις διαπραγματεύσεις στο επίπεδο των λεπτομερειών, στη βάση των οποίων θα καθοριστεί και το τελικό τίμημα της εξαγοράς.
«Σε αυτή τη φάση της συζήτησης δεν υπάρχει ένας αριθμός ώστε να πεις ότι συμφωνήσαμε για παράδειγμα στα 50 τα 80 ή στα 100 εκατ. ευρώ, γιατί πρέπει να γίνουν απογραφές, οικονομικές αναλύσεις και τα συναφή, που έχουν ανατεθεί στη PriceWaterHouse Coopers. Όταν πάρουμε στα χέρια μας αυτά τα στοιχεία, ενδεχομένως σε 2-3 εβδομάδες από τώρα, θα ξανακαθίσουμε στο τραπέζι κι αφού λάβουμε υπόψη μας και δεδομένα όπως η καθαρή θέση της αλυσίδας, τα χρέη της, που συνολικά σε τράπεζες και στο δημόσιο ανέρχονται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ, θα καταλήξουμε και στο ποσό για την ολοκλήρωση της εξαγοράς» τονίζει ο κ. Παντελιάδης, εκφράζοντας, πάντως, την εκτίμηση πως «το ζεστό χρήμα που θα καταβληθεί προς την Βερόπουλος, δεν νομίζω ότι θα υπερβεί τα 10 – 20 εκατ. ευρώ».
Εφόσον δεν προκύψει κάποια απρόοπτη εξέλιξη, μέχρι την οριστικοποίηση της συμφωνίας, στα πλάνα του κ. Παντελιάδη είναι να γίνει το ταχύτερο δυνατό η λειτουργική ενσωμάτωση του δικτύου της Βερόπουλος υπό την “ομπρέλα” της METRO. «Πρέπει να πάρουν καινούρια μορφή το γρηγορότερο, να γίνουν όλα My Market, διότι ως Βερόπουλος δύσκολα μπορούν πλέον, να δουλέψουν» μας ανέφερε, προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «αν και διαθέτουν περισσότερα καταστήματα από ό,τι εμείς στο δίκτυό μας, εμφανίζουν μικρότερους τζίρους και πρέπει χωρίς χρονοτριβή, εάν τα καταφέρουμε, να τα αναστήσουμε αυτά τα μαγαζιά».
Πρόθεση του ομίλου Metro είναι να διατηρήσει όλο το δίκτυο της Βερόπουλος, πλην ίσως κάποιων μικρών καταστημάτων και όσων κριθεί ότι η λειτουργία τους είναι αντιοικονομική. Στη συνέχεια αφού γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις σε επίπεδο ανανέωσης εξοπλισμού, αλλά και ανακαινίσεων σε υφιστάμενα σημεία, θα υπάρξει και επέκταση σε περιοχές όπου σήμερα δεν υπάρχει παρουσία των δύο ομίλων. Μάλιστα, για τον καλύτερο σχεδιασμό του ενιαίου αναπτυξιακού πλάνου, ο όμιλος Metro ανέστειλε το επενδυτικό του πρόγραμμα το οποίο, για φέτος, είχε προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ.Μεγάλη πρόκληση, επίσης, στην όλη διαδικασία, συνιστά το κατά πόσο θα γίνει ομαλά η ενσωμάτωση του προσωπικού της εξαγοραζόμενης αλυσίδας. «Είναι μια μεγάλη δυσκολία το πώς θα αφομοιωθεί το προσωπικό του Βερόπουλου από το δίκτυό μας. Πρέπει να το δούμε από κοντά, διότι διαθέτει περίπου 4.500 εργαζόμενους. Είναι πολύς κόσμος», τονίζει ο κ. Παντελιάδης αλλά σπεύδει να ξεκαθαρίσει ότι «εμείς έχουμε σκοπό να κρατήσουμε τις ίδιες συνήθειες, το ίδιο στυλ και την ίδια κουλτούρα, που διακρίνουν τη Μετρό και τα My Market, καθώς το προσωπικό μας, από ό,τι λένε όλοι, είναι το καλύτερο».
Όσον αφορά στις δυνατότητες που θα προκύψουν για το ενιαίο σχήμα το οποίο θα αριθμεί συνολικά περίπου 9.000 εργαζόμενους, ο συνομιλητής μας παραδέχεται πως θα ενισχυθεί η αγοραστική του δύναμη, σε σχέση με τους προμηθευτές και θα υπάρξουν και σημαντικές συνέργιες και οικονομίες κλίμακας. Παράλληλα δε, θεωρεί ως ρεαλιστικό το στόχο των 1,2 δισ. ευρώ, για τον κύκλο εργασιών, ακόμη και από το 2016, καθώς, ήδη, από φέτος ο όμιλος Metro, που διατηρεί 47 Cash & Carry και περίπου 70 καταστήματα My Market, αναμένει πωλήσεις κοντά στα 750 εκατ. ευρώ, με κέρδη της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ.
Ως προς την πιθανότητα διεθνοποίησης των δραστηριοτήτων του ομίλου, ο κ. Παντελιάδης απάντησε αρνητικά, αποκαλύπτοντας, ωστόσο, πως «έχουμε κάνει ένα εγχείρημα να πάμε στην Κύπρο, επειδή μας είπαν ότι εκεί δεν υπάρχει γραφειοκρατία και ότι γίνεται εύκολα. Σε πληροφορώ πως έχουμε ένα οικόπεδο εδώ και έξι χρόνια κα πασχίζουμε να μας δώσουν την άδεια να αρχίσουμε να χτίζουμε και μας στέλνουν από τον ένα υπουργό στον άλλον».
Μικρό καλάθι, τέλος, κρατά ο επικεφαλής της Metro και σε σχέση με το ενδεχόμενο συνέχισης του κύκλου της συγκέντρωσης στο χώρο του ελληνικού λιανεμπορίου. «Ποιος και με ποιον να συνενωθεί. Οι καλοί μικροί στην επαρχία έχουν εξαφανιστεί. Άλλος δεν υπάρχει. Από τους μεγάλους ποιος; Όσοι έχουν απομείνει, όλοι έχουν φιλοδοξίες για να μεγαλώσουν περισσότερο. Οπότε, όχι, δεν βλέπω να υπάρχουν περιθώρια προκειμένου να γίνει κάποια κίνηση μεταξύ τους».