α) τη "DETROP BOUTIQUE SHOW ATHENS" (14 – 16 Μαρτίου 2014, Εκθεσιακό Κέντρο "HELEXPO", Κηφισίας, Μαρούσι), που διοργανώθηκε από τη "Δ.Ε.Θ. HELEXPO" και αποτελούσε την αθηναϊκή προέκταση της γνωστής “DETROP Θεσσαλονίκης”, και
β) τη "FOODEXPO GREECE" (15 – 17 Μαρτίου 2014, Εκθεσιακό Κέντρο "METROPOLITAN EXPO", Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος), που διοργανώθηκε από τη "FORUM Α.Ε." (διοργανώτριας των γνωστών “HO.RE.CA.” και “ARTOZA” επί πολλά συνεχή χρόνια).
Μεγάλος χορηγός των δύο συμμετοχών της Π.Β.Α., η ακτοπλοϊκή εταιρεία “BLUESTARFERRIES”, ενώ αρωγός στο όλο εγχείρημα η ακτοπλοϊκή εταιρεία “NELLINES”.
Οι δύο αυτές επαγγελματικές εκθέσεις, μαζί με τη “HORECA” & τη “DETROP Θεσσαλονίκης”, είναι οι μοναδικές Ελληνικές εκθέσεις τροφίμων & ποτών, που τηρουμένων των αναλογιών προσομοιάζουν με τις μεγάλες και αξιόπιστες εκθέσεις του εξωτερικού (βλ. “ANUGA” Κολωνία, “SIAL” Παρισιού, κ.λπ.), αφού όλες οι άλλες εξειδικεύονται στη λιανική πώληση. Παρά το γεγονός δε, ότι πραγματοποιήθηκαν το ίδιο διάστημα (με δύο ημέρες επικάλυψη), προφανώς λόγω του ανταγωνισμού και του πολέμου επιβίωσης των εταιρειών διοργάνωσης εκθέσεων στην Ελλάδα και οι δύο στέφθηκαν από εξαιρετική εμπορική και επαγγελματική επιτυχία.
Με κεντρικό σύνθημα "Μία αποστολή – δύο εκθέσεις" και με δεδομένη τη βούληση των επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων & ποτών του Βορείου Αιγαίου να συμμετάσχουν και στις δύο έναντι οικονομικής επιβάρυνσης, προκειμένου να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους και να επιτύχουν άμεσες εξαγωγικές συμφωνίες, η Π.Β.Α. οργάνωσε και συντόνισε τη μοναδική αυτή παρουσία, που αποτελούσε μεγάλη ευκαιρία για την προώθηση των προϊόντων των νησιών. Το γεγονός της ταυτόχρονης διπλής παρουσίας πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά, με τις επιχειρήσεις του Βορείου Αιγαίου, να είναι οι μοναδικές από όλη την Ελλάδα, που υπό τη σκέπη ενός συντονιστικού αυτοδιοικητικού φορέα, βρισκόταν το ίδιο διάστημα και στα δύο μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα της χώρας.
Με στοχευμένο ελληνικό κοινό και με μεγάλες φιλοξενούμενες εμπορικές αποστολές – εισαγωγείς (hosted buyers) από το εξωτερικό (διαφορετικές η κάθε μία), η επισκεψιμότητα και η προσέλευση επαγγελματιών ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με τους επιχειρηματίες, τα στελέχη και τους αντιπροσώπους των επιχειρήσεων από το Βόρειο Αιγαίο, να μοιράζουν το χρόνο τους, ώστε να έχουν ταυτόχρονη φυσική παρουσία και στα δύο εμπορικά γεγονότα. Παρά το κοπιαστικό του εγχειρήματος, τα αποτελέσματα για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις από το Βόρειο Αιγαίο ήταν παραπάνω από ενθαρρυντικά, δεδομένων των πολλών συμφωνιών που ξεκίνησαν, ώστε τα προϊόντα των νησιών να διοχετευθούν σε νέες ελληνικές και ξένες αγορές.
Την τελετή των εγκαινίων της “DETROPATHENS”, πραγματοποίησε μαζί με τους παρόντες Αντιπεριφερειάρχες των Περιφερειών Αττικής, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης, πλαισιωμένος από τους εκπροσώπους των επιχειρήσεων των νησιών που έδωσαν δυναμικό παρόν, ενώ στη σύντομη ομιλία του, μεταξύ των άλλων ανέφερε ότι το Βόρειο Αιγαίο πρωτοστατεί και έχει μία διαρκή και δυναμική παρουσία στις σπουδαιότερες διοργανώσεις προώθησης των παραδοσιακών προϊόντων της χώρας, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Το γενικό συντονισμό της συμμετοχής της Π.Β.Α. και στις δύο εκθέσεις είχε ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης, ενώ την οργάνωση της αποστολής – διπλής παρουσίας των επιχειρήσεων είχε ο υπεύθυνος marketing της Π.Β.Α. κ. Πάνος Πίτσιος.
Όπως είχε προγραμματιστεί, η συμμετοχή της Π.Β.Α. στη “DETROPATHENS” ακολουθούσε τη γνωστή μεθοδολογία που εφαρμόζει σε μόνιμη βάση στις εκθέσεις τροφίμων & ποτών που συμμετέχει ως συντονιστικός φορέας. Η κάθε επιχείρηση του Βορείου Αιγαίου, είχε στη διάθεσή της αποκλειστικά δικό της ατομικό χώρο, ο οποίος διασφάλιζε την απαραίτητη ανεξαρτησία – ιδιαιτερότητά της. Παράλληλα με τα επιχειρησιακά ή προϊοντικά banners της, είχε τη δυνατότητα να εκθέτει τα προϊόντα και το έντυπο υλικό της, πραγματοποιώντας ταυτόχρονα επιχειρηματικές συναντήσεις και γευσιγνωστικές δοκιμές υψηλού επιπέδου προς τους εξειδικευμένους επισκέπτες της έκθεσης (Έλληνες και ξένους εμπόρους χονδρικής και λιανικής).
Αντίθετα, η συμμετοχή της Π.Β.Α. στη “FOODEXPOGREECE”, ακολουθούσε διαφορετική λογική, που αποσκοπούσε κυρίως στους ξένους επισκέπτες. Ακριβώς μπροστά από την αίθουσα των “B2B” συναντήσεων, βρισκόταν το προνομιακά τοποθετημένο ενιαίο stand του Βορείου Αιγαίου, στο οποίο φιλοξενήθηκαν και εκτέθηκαν τα προϊόντα των επιχειρήσεων (μόνον όσων συμμετείχαν και στη “DETROP ATHENS”), με διάταξη ανά νησί, χωρίς ενδιάμεσα διαχωριστικά panels. Οι επιχειρηματίες από το Βόρειο Αιγαίο, απερίσπαστοι είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν κατόπιν προσυμφωνημένων και προγραμματισμένων ραντεβού με τους Έλληνες εμπορικούς αντιπροσώπους και τους ξένους εισαγωγείς που φιλοξενήθηκαν στην έκθεση.
Ανάμεσα στις πολλές παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια και των δύο εκθέσεων, ξεχώρισε η παρουσία στη “DETROP ATHENS” της επιτυχημένης τηλεοπτικής εκπομπής του ΣΚΑΪ “Chef στον Αέρα”, όπου η Ελένη Ψυχούλη και ο Ανδρέας Λαγός έφεραν πιο κοντά το παρελθόν και το μέλλον της ελληνικής γαστρονομίας, ενώ ο bartender Παναγιώτης Φράγκος δημιούργησε cocktail “Made in Greece” και κέρασε του παρευρισκομένους, με τα τρόφιμα και τα ποτά από το Βόρειο Αιγαίο να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Επίσης ιδιαίτερης σημασίας ήταν το “1ο ∆ιεθνές Forum Μεσογειακής Γαστρονομίας” που πραγματοποιήθηκε καθ΄ όλη τη διάρκεια της “FOODEXPO” από τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Ελλάδας (Chef’s Club of Greece) και συμμετείχαν καταξιωμένοι chef από διάφορες χώρες της λεκάνης της Μεσογείου, με στόχο την προβολή και προώθηση της Μεσογειακής διατροφής και γαστρονομίας σε παγκόσμιο επίπεδο, με τα προϊόντα από το Βόρειο Αιγαίο να έχουν επίσης την τιμητική τους.
Στις δύο ταυτόχρονες συμμετοχές, καταβλήθηκε προσπάθεια και επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι τρεις βασικοί στόχοι της Π.Β.Α. και των επιχειρήσεων, που ήταν: α) οι όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρηματικές – επαγγελματικές συμφωνίες από τις τοπικές επιχειρήσεις, β) η προώθηση των “brand names” των συμμετεχόντων, ώστε να αποκτά ουσία και πραγματικό νόημα η κάθε επιχειρηματική παρουσία στην έκθεση και να εξοικειώνεται ο δυνητικός επαγγελματίας αγοραστής (Έλληνας και ξένος) με τις εξαγωγικές – τυποποιητικές φίρμες, και γ) η καθιέρωση και προώθηση της παραγωγικής φυσιογνωμίας της περιοχής και των ιδιαίτερων παραδοσιακών προϊόντων της σε σύνολο (ελιές & ελαιόλαδα, οίνοι, αποστάγματα & λικέρ, ζυμαρικά, τυροκομικά, αλίπαστα, αρτοποιήματα – παξιμάδια, μελισσοκομικά, εδέσματα & γλυκίσματα, κ.α.).
Οι επιχειρήσεις τροφίμων & ποτών, καθώς και μεσιτικά γραφεία προϊόντων, από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, που έδωσαν το παρόν στα stands της Π.Β.Α. και στις δύο εκθέσεις (με τη φυσική παρουσία εκπροσώπου ή εκπροσώπων τους απολύτως υποχρεωτική), ήταν:
- 1. AEGEANFOODSCAPES: ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.
- 2. ΚΑΤΣΑΚΟΥΛΗΣ Α.Π. Α.Ε.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ “NISSA” & “IRINA” ΛΕΣΒΟΥ.
- 3. ΚΟΤΖΑΓΚΙΟΖΗΣ ΙΓΝΑΤΗΣ: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ “ISIS” ΛΕΣΒΟΥ.
- 4. ΛΕΒΑ Α.Ε.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΒΡΩΣΙΜΕΣ ΕΛΙΕΣ, ΑΛΙΠΑΣΤΑ & ΟΥΖΟ ΛΕΣΒΟΥ.
- 5. ΑΙΟΛΙΚΟΣ Α.Ε.Β.Ε.Τ.”: ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ.
- 6. “ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗΣ Ι. Ε.Π.Ε.”: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΠΛΩΜΑΡΙΟΥ ΛΕΣΒΟΥ.
- 7. ΕΒΑ Α.Ε.: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΛΕΣΒΟΥ.
- 8. ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΛΕΣΒΟΥ – Λ.Ε.Σ.Ε.Λ.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ “ΜΥΤΙΛΗΝΙΩ” & “ΘΕΟΦΙΛΟΣ”, ΠΥΡΗΝΕΛΑΙΟ & ΣΑΠΟΥΝΙ.
- 9. ΚΟΛΥΒΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΛΕΣΒΟΥ.
- 10. ΚΟΚΚΙΝΟΦΟΡΟΣ ΠΡ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ε.Γ.Ε.ΕΛ.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ «AEOLIANGOLD” ΛΕΣΒΟΥ.
- 11. “ΜΕΛΟΣΤΑΓΜΑ” ΠΡΟΤΥΠΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΛΕΣΒΟΥ.
- 12. ΜΠΑΧΑΡΟΠΩΛΕΙΟ – ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ: ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ & ΔΙΑΘΕΣΗ ΡΟΦΗΜΑΤΟΣ “ΚΑΪΝΑΡΙ” ΛΕΣΒΟΥ.
- 13. “OL – EVE” FAMILYESTATE & PRODUCTS: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑΠΡΟΪΟΝΤΑΛΕΣΒΟΥ.
- 14. SETIA GREEK PRODUCTS E.E.: ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥΠΛΩΜΑΡΙΟΥΛΕΣΒΟΥ.
- 15. “ΤΑ ΜΥΛΕΛΙΑ Ε.Π.Ε.”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΛΕΣΒΟΥ.
- ΤΖΩΡΤΖΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ: ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ “OLVIA” ΛΕΣΒΟΥ.
- 17. ΣΑΞΙΩΝΗΣ Κ. & Χ. Ο.Ε. “Ο ΚΙΜΩΝΑΣ”: ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ ΛΕΣΒΟΥ – ΛΗΜΝΟΥ.
- 18. “ΓΕΥΣΕΙΣ ΛΗΜΝΟΥ” ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΚΑΡΑΛΗ: ΖΥΜΑΡΙΚΑ – ΦΛΟΜΑΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ.
- 19. ΠΟΡΙΑΖΗ ΑΦΟΙ: ΠΑΞΙΜΑΔΙΑ, ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ ΛΗΜΝΟΥ.
- 20. “AEGEANIMPORTEXPORT”: ΕΞΑΓΩΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.
- 21. “ΓΛΥΚΑ ΘΕΙΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑΣ”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΧΙΟΥ.
- 22. ΨΥΧΗΣ: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΧΙΟΥ.
- 23. ΠΡΩΑΚΗ Μ. & ΣΙΑ Ο.Ε.: ΠΑΣΤΕΛΙ “ΤΟ ΠΑΤΡΟΠΑΡΑΔΟΤΟ” ΧΙΟΥ.
- 24. ΚΟΥΓΙΟΥΛΗΣ: ΠΑΡΑΓΩΓΗ CAFÉ ΜΕ ΜΑΣΤΙΧΑ ΧΙΟΥ.
- 25. “ΑΡΙΟΥΣΙΟΣ ΟΙΝΟΣ”: ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ ΧΙΟΥ.
- 26. “ΤΑ ΧΕΡΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΜΑΡΑΓΔΑΣ”: ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΑ ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΧΙΟΥ.
- 27. “ΕΔΕΣΜΑΤΑ” ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΡΑΣ: ΕΜΠΟΡΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.
- 28. “ΧΙΩΤΙΚΟ ΚΕΛΑΡΙ”: ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΧΙΟΥ.
- 29. “ΓΙΟΚΑΡΙΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ Α.Β.Ε.Ε.”: ΠΟΤΟΠΟΙΪΑ ΣΑΜΟΥ.
- 30. “ΑΦΙΑΝΕΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ”: ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΟΙΝΟΙ ΙΚΑΡΙΑΣ.
- 31. “ΤΕΣΚΟΣ ΣΠΥΡΟΣ”: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΓΛΥΚΑ ΙΚΑΡΙΑΣ.
- 32. “ΤΣΑΝΤΙΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ”: ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΕΜΦΙΑΛΩΣΗ & ΕΜΠΟΡΙΟ ΟΙΝΟΥ ΙΚΑΡΙΑΣ:
Ο Αντιπεριφερειάρχης Λέσβου κ. Ηρακλής Βερβέρης, δήλωσε ικανοποιημένος από το πολύ δύσκολο εγχείρημα της διπλής συμμετοχή της Π.Β.Α., ενώ συνεχάρη τις επιχειρήσεις για την άριστη συνεργασία και την άψογη παρουσία τους, τόσο από αισθητικής όσο και από λειτουργικής πλευράς. Εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η συγκεκριμένη προσπάθεια εξωστρέφειας των προϊόντων θα αποδώσει σύντομα καρπούς προς όφελος της δοκιμαζόμενης οικονομίας των νησιών, τονίζοντας ότι οι προσπάθειες της Π.Β.Α. για την ενδυνάμωση των εξαγωγών και την εξεύρεση νέων αγορών, θα συνεχιστούν με αμείωτο ρυθμό.