Δεν θα το πιστεύεις που μπορείς να βρεις κατάστημα ελληνικής αλυσίδας!

  • Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014 20:54

Εταιρείες που η κουλτούρα τους και τα προϊόντα τους μπορούν να σταθούν σε όλο τον πλανήτη, άλλες που αναγκάστηκαν να περάσουν τα ελληνικά σύνορα λόγω ύφεσης αναζητώντας λαούς με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη και κάποιες άλλες που τρίτοι επιχειρηματίες πίστεψαν στην δύναμη του σήματος και του προϊόντος και τις πήγαν ως την άκρη της γης. Είτε με αυτόνομη παρουσία, είτε με συνεργάτες, είτε μέσω του συστήματος franchise οι ελληνικές αλυσίδες έχουν καταφέρει να κατακτήσουν και τις πέντε ηπείρους.

Οι μπαχαμες έμαθαν τι σημαίνει μικρογεύματα

Εξωτικές γεύσεις σε ένα εξωτικό τοπίο. Όπως και να το δει κανείς οι μεσογειακές γεύσεις που προτείνει το Gregory’s, το διεθνές σήμα του Γρηγόρη, φαντάζουν εξωτικές τόσο στους κατοίκους του Nassau - πρωτεύουσα στις Μπαχάμες - όσο και στους εκατοντάδες χιλιάδες που τουρίστες που επισκέπτονται στην πόλη με τα κρουαζιερόπλοια. Άνοιξε σχεδόν πριν από δύο χρόνια, τον Ιούλιο του 2012, και αν κρίνουμε από σχόλια των επισκεπτών του στην σελίδα του tripadvisor τα μικρογεύματα θα μακροημερεύσει.

 
 
 
 
 
 
 
 
Απο την Χίο έως τη Νέα Υόρκη και τη Μέκκα

Το χρυσάφι της Χίου χάρη σε μία ομάδα ανθρώπων με όραμα έχει καταφέρει εδώ και λίγα χρόνια να ταξιδεύσει σε όλο τον πλανήτη. Για όλους εμάς που θέλαμε να κάνουμε δώρο στους φίλους μας στο εξωτερικό μια διαφορετική γεύση από Ελλάδα, που να συνοδεύεται από μία σημερινή και ταυτόχρονα γεμάτη αναμνήσεις εικόνα, τα προϊόντα του mastihashop ήταν η σωτήρια λύση. Εαν ταξειδεύσετε σε Νέα Υόρκη (απ΄όπου και οι φωτογραφίες) σε Παρίσι ή Σαουδική Αραβία δεν χρειάζεται να επιβαρύνεται τις αποσκευές σας. Αγοράστε τα από τα τοπικά καταστήματα και γνωρίστε τα και στους φίλους σας, εάν ήδη δεν τα ξέρουν.

 
 
 
 
 

Η

 

Η Ελλάδα είναι πάντα στη μόδα

 

Μπορεί η κλωστοϋφαντουργία της χώρας να μην είναι αυτή που ήταν κάποτε, και πως να είναι άλλωστε με τον έντονο αναγωνισμό που γνωρίζει από τις χώρες της Άπω Ανατολής, αυτό όμως δεν απέτρεψε αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην λιανική της ένδυσης να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό.

 
 

Βασικός πρεσβευτής της ελληνικής μόδας στο εξωτερικό είναι η BSB με παρουσία σε εννέα χώρες. Από την Ρουμανία (από όπου και οι φωτογραφίες) όπου δραστηριοποιείται με 13 καταστήματα, έως τον Λίβανο, την Αρμενία, την Λευκορωσία και την Ελβετία. Δυναμική παρουσία έχουν επίσης στην γυναικεία ένδυση η Attrattivo, η Raxevsky και η Toi & moi η οποία έχει παρουσία και στο Ντουμπάι. Ένα από τα πλέον δυναμικά κομμάτια όμως της λιανικής ενδύματος είναι το παδικό ρούχο. Με βασικούς εκπροσώπους τις Lapin House, Matou France και mini raxevsky, ρούχα που ράβονται ή σχεδιάζονται στην Ελλάδα ταξιδεύουν από την Νότια Αφρική και τον Αραβικό Κόλπο έως τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και την Δυτική Ευρώπη.

 
 
 
 
 
 
 
 

τ

 

 

Το ελληνικό γιαούρτι ταξιδευει καλύτερα όταν ειναι παγωμένο

Οι αλυσίδες frozen yogurt μπήκαν ξαφνικά στην ζωή μας πριν από τρία χρόνια. Κάπως έτσι ξαφνικά μας αποχαιρέτησαν οι περισσότερες. Η chillbox είναι μία από τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις που κατάφερε να μην είναι μία ακόμη ‘μόδα’. Οχι απλώς επιβίωσε και επέκτεινε το δίκτυο της στην Ελλάδα αλλά κατάφερε να δραστηριοποιηθεί δυναμικά στην Ευρώπη ενώ αυτές τις ημέρες ετοιμάζεται και το πρώτο κατάστημα της στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι η αλυσίδα διαθέτει ήδη 4 καταστήματα στην Σουηδία, ενώ έχει παρουσία σε Μ. Βρετανία, Γαλλία, Ελβετία, Ουγγαρία, Αυστρία, Βέλγιο κ.α.

 
 
 
 

 

 

 

Μια Μέλισσα που έφθασε έως την Ιαπωνία

Οταν στις αρχές τις δεκαετίας του ‘70 ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά δημιουργούσαν τα πρώτα παρασκευάσματα από πρόπολη, μία ρητίνη με αντισυπτικές και φαρμακευτικές ιδιότητες που παράγουν οι μέλισσες, σίγουρα δεν περίμεναν ότι τα καλλυντικά της Apivita, της εταιρείας που δημιούργησαν λίγα χρόνια αργότερα, θα ήταν τοποθετημένα σήμερα σε 15 χώρες όπως εδώ στο κατάστημα στην Οκογιάμα στην Νότια Ιαπωνία. Η Ασία αποτελεί μία σταθερή αξία για την ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών καθώς διαθέτει καταστήματα πέρα από την Ιαπωνία σε Χονγκ Κονγκ και Σιγκαπούρη. Ισχυρή είναι και η παρουσία της στην Ευρώπη όπου ξεχωρίζουν τα δύο καταστήματα Apivita στην Μαδρίτη.

 
 

Η αλυσίδα που ανοίγει καθε εβδομάδα ενα νέο κατάστημα στην Κίνα

Με πάνω από 800 σημεία σε 28 χώρες και 5.800 ανθρώπους να εργάζονται για λογαριασμό της δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Folli Follie είναι η πλέον εξωστρεφής ελληνική αλυσίδα καταστημάτων. Κινητήρια δύναμη η Ασία και ακόμη περισσότερο η Κίνα όπου πλέον ξεπερνάει τα 200 καταστήματα ενώ με βάση τον φετινό προγραμματισμό πρόκειται να ανοίξουν 50 νέα σημεία στην χώρα του Μάο. Η φωτογραφία είναι από το Oriental Plaza όπου η Folli Follie έχει το μεγαλύτερο flagship κατάστημα της στον κόσμο (300. τ.μ.)

 
 

Κάνοντας την διαφορά απο την Λευκορωσία εως την Λιβύη

Στα ‘90s η Goody’s είχε κάνει μία πρώτη προσπάθεια να περάσει τα ελληνικά σύνορα χωρίς όμως να καταφέρει και πολλά πράγματα. Πέρα από την γειτονική Βουλγαρία έφθασε έως την Πορτογαλία και στην συνέχεια αναδιπλώθηκε. Η νέα διοίκηση έχει βάλει ως στόχο την επέκταση της σχεδόν σε όλα τα Βαλκάνια με επιλεκτικές τοποθετήσεις σε Ανατολική Ευρώπη και αραβικό κόσμο. Η αρχή έχει γίνει ήδη από την γειτονική Αλβανία ενώ ακολούθησε στα τέλη του περασμένου χρόνου η Λευκορωσία (μεγάλη φωτογραφία) και στις αρχές του 2014 τα Σκόπια. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα σε Κοσυφοπέδιο και Λιβύη.

 
 
 
 

 

 

H αθόρυβη θηλυκή εταιρεία

Χωρίς ιδιαίτερες τυμπανοκρουσίες η Μάυρα Βαγιωνή κατάφερε μαζί με τις κόρες της μία αυτοκρατορία ομορφιάς που πλέον εκτείνεται με πάνω από 200 σημεία σε 13 χώρες. Τελευταία επέκταση αυτή στο Xoνγκ Κονγκ.

 
 
 
 

 

Όλος ο κόσμος ενα μεγάλο κρεβάτι

Οταν η Coco Mat άνοιγε το εργοστάσιο της στην Ξάνθη η βιομηχανική ζώνη της περιοχής έσφυζε από ζωή. Σήμερα είναι ένα από τα λίγα εργοστάσια που έχουν απομείνει στην Θράκη. Το ελπιδοφόρο είναι ότι παραμένει ζωντανό και με παραγωγή που όλο αυξάνεται. Με παρουσία σε δώδεκα χώρες, από την Νέα Υόρκη (απ’ όπου και οι φωτογραφίες) έως την Κίνα και με ένα πρόγραμμα ταχύτερης ανάπτυξης μέσα στην επόμενη πενταετία οι παραγωγικές απαιτήσεις σίγουρα θα είναι αυξημένες.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

Με δυναμη απο το Παγκράτι

Με ρίζες στο παλαιότερο ομοιοπαθητικό φαρμακείο της Αθήνας, στο Παγκράτι, ο Γιώργος Κορρές δημιούργησε σήμερα μία εταιρεία που έχει φανατικούς σε όλο τον πλανήτη. Για να εξυπηρετήσει μία μεγάλη μερίδα από αυτούς έχει δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων Korres από το Βέλγιο, όπου ήταν η τελευτάια χώρα που επεκτάθηκε η εταιρία, μέχρι την Πράγα, το Παρίσι και την Σιγκαπούρη από όπου και η φωτογραφία.

 
 

Εδώ ειναι Βαλκάνια

Μπορεί η παρουσία ελληνικών αλυσίδων να έχει περιοριστεί σε σχέση με περασμένες δεκαετίες δεν σημαίνει όμως ότι η Ελλάδα δεν είναι η πιο ισχυρή χώρα σε ότι αφορά την παρουσία της στις εμπορικές πιάτσες των Βαλκανίων. Είτε αυτό λέγεται παντοκρατορία του ομίλου Βερόπουλου στα Σκόπια είτε ηγετική θέση των Jumbo σχεδόν σε όλα τα Βαλκάνια με παρουσία από την Ρουμανία και την Βουλγαρία έως τα Σκόπια και την Αλβανία. Φυσικά υπολογίσιμη εξαγωγική δύναμη είναι η κουλτούρα του καφέ από την ιστορική Τιμισοάρα όπου έχει παρουσία η Coffee Island μέχρι την Κωνσταντινούπολη όπου πέρυσι άνοιξαν δύο Coffeeway. Θα μπορούσε κανείς να γράφεις ατελείωτα για την παρουσία ελληνικών εταιρειών (ακόμη και στις τράπεζες και τις τηλεπικοινωνίες) στα Βαλκάνια αλλά δεν θα το κάνουμε καθώς και κάποιους θα ξεχάσουμε και θα αδικήσουμε και τις εταιρείες που έχουν βγει έξω από την βαλκανική χερσόνησο.

 
 
 
 
 
 

 

 

Τhe real greek souvlaki place

Το Pita Pan προσπάθησε πριν από 20 περίπου χρόνια να οργανώσει το σουβλάκι κάτω από τους κανόνες μίας αλυσίδας και το κατάφερε. Από πέρυσι έχει την χαρά να βλέπει το σήμα του και στην Αυστραλία καθώς ένας εμπευσμένος ομογενής αποφάσησε να αποκτήσει το master franchise για να αναπτύξει την ελληνική αλυσίδα στην Ωκεανία. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στo Surfers Paradise στο Queensland, στην ανατολική πλευρά της Αυστραλίας.

 
 
 
 
 
F
 
 Ρεπορτάζ: Κωστής Χριστοδούλου.http://portfolio.news247.gr/greek-business-world
  • Πηγή : news247.gr

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ