Το ro ro Πελαγίτης, θα εκτελεί ένα δρομολόγιο μια φορά κάθε 15 μέρες, στη γραμμή Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα εξυπηρετώντας τις μεταφορικές της Λήμνου, αρχικά μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.
Η πλοιοκτήτρια, ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ Ν.Ε. παρούσα στη διημερίδα που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη, με θέμα τις «Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες του Βορείου Αιγαίου», είχε εκφράσει για πρώτη φορά την πρόθεση της να λάβει έγκριση για προέκταση ενός δρομολογίου της από Πειραιά προς Χίο και Μυτιλήνη, μέχρι Λήμνο και Καβάλα, για όλο το χρόνο, χωρίς επιδότηση.
Πολλοί θεωρούσαν απίθανο να εγκριθεί αυτό το αίτημα, αφού αυτή η δρομολόγηση θα ερχόταν σε αντίθεση με τα συμφέροντα της εταιρείας που θα αναλάμβανε το άγονο δρομολόγιο του Βορείου Αιγαίου. Καμία όμως διαφωνία δεν εκφράστηκε κατά την συνεδρίαση του Σ.Α.Σ.. Έτσι το συμβούλιο, γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά στο αίτημα της εταιρείας.
Το πλοίο που θα συνδέει το Βόρειο Αιγαίο με την Καβάλα, θα εκτελεί δύο δρομολόγια την εβδομάδα. Ειδικότερα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών έδωσε δύο επιλογές στον Υπουργό:
Σενάριο 1ο
Δύο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα, με μίσθωμα 130ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Σενάριο 2ο
Ένα δρομολόγιο Σάμος (Βαθύ) – Χίος -Μυτιλήνη – Λήμνος –Καβάλα και ένα δρομολόγιο Μυτιλήνη – Λήμνος – Καβάλα με μίσθωμα 130ευρώ/ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας.
Όπως παρατηρείτε στα δρομολόγια που προτείνει το Συμβούλιο στον Υπουργό δεν αναγράφονται τα λιμάνια της Ικαρίας και του Πειραιά. Αυτό συμβαίνει διότι το επιδοτούμενο δρομολόγιο, αυτό δηλαδή που θα πληρώνεται από το Υπουργείο, αφορά τη σύνδεση από Σάμο μέχρι Καβάλα. Η προέκταση σε Ικαρία και Πειραιά, θα υπάρχει ως ελεύθερο δρομολόγιο της εταιρείας που θα αναλάβει τις γραμμές, σύμφωνα με τα όσα συζητήθηκαν στο Σ.Α.Σ..
Με αυτές τις προσθήκες λοιπόν τα σενάρια, όπως ειπώθηκαν στο Συμβούλιο, διαμορφώνονται ως εξής:
1ο σενάριο
Δύο δρομολόγια: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά
2ο σενάριο
Το ένα δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Σάμο – Ικαρία – Πειραιά, ενώ το δεύτερο δρομολόγιο: Καβάλα – Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο – Πειραιά.
Ανάμεσα στα θέματα συζήτησης δεν περιλαμβανόταν το μέλλον της γραμμής του Λαυρίου, που εκτελεί το πλοίο της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ». Η έκπτωση, όμως της θυγατρικής της ΝΕΛ, ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ, που εξυπηρετούσε τα Ψαρά.
Η ΝΕΛ λοιπόν θα συνεχίσει να εξυπηρετεί το δρομολόγιο Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα, 3 φορές την εβδομάδα τον Χειμώνα και 4 το Καλοκαίρι.
Η σύνδεση της Λήμνου και του Βορείου Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη διακόπτεται. Το δρομολόγιο αυτό υφίσταται για πολλά χρόνια και ήταν ιδιαίτερα κερδοφόρο, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι επί σειρά ετών η ΝΕΛ το εκτελούσε χωρίς επιδότηση. Σταδιακά όμως, με τις επιδοτήσεις, την διάσπαση των δρομολογίων, τα παλιά πλοία που αύξησαν κατά πολύ τον χρόνο ταξιδιού, η σύνδεση αυτή έπαψε να είναι κερδοφόρα. Έτσι φτάσαμε στην απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και η σύνδεση αυτή αποτελεί πλέον παρελθόν.
Τη Δευτέρα, ή το αργότερο την Τρίτη αναμένεται να ανακοινωθεί, η εταιρεία που θα αναλάβει τα δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου, από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη. Ο Υπουργός θα επιλέξει τελικά και το σε ποια λιμάνια θα προσεγγίζει το πλοίο.
Η εταιρεία που όλες οι πληροφορίες θέλουν να αναλαμβάνει τις γραμμές, μέχρι την προκήρυξη του Διεθνή Διαγωνισμού, είναι η “Hellenic Seaways”, με το πλοίο «Νήσος Μύκονος». Τα δρομολόγια λέγεται ότι θα ξεκινήσουν στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας. Βέβαια ακόμη πιθανολογείται η προέκταση του δρομολογίου κάποιου άλλου πλοίου, όπως το “Αριάδνη”, το οποίο και θα εκτελεί το δρομολόγιο μέχρι να ξεκινήσει το πλοίο που θα αναλάβει την γραμμή, για να μη μείνει το Βόρειο Αιγαίο χωρίς σύνδεση..