“Έξυπνες” στάσεις και αυτόματα εισιτήρια στη Μυτιλήνη

  • Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2014 13:27

Νέα ψηφιακή εποχή στις συγκοινωνίες έρχεται και στη Λέσβο μέσω ευρωπαικού προγράμματος στο οποίο εντάχθηκε το Αστικό ΚΤΕΛ Μυτιλήνης με σκοπό ν αναβαθμίσει τις υπηρεσίες του προς τους επιβάτες. Αντικείμενο του έργου είναι η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τηλεματικού συστήματος διαχείρισης των οχημάτων του ΚΤΕΛ, καθώς επίσης και η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για την εξυπηρέτηση και τη διευκόλυνση του επιβατικού κοινού σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων.

Σκοπός της Διοίκησης της εταιρείας είναι η καλύτερη διαχείριση των δρομολογίων, ο προγραμματισμός και η καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς επίσης η πληροφόρηση του επιβατικού κοινού, μέσω διαδραστικών συστημάτων (web, smart phones), σχετικά με τα δρομολόγια, τον χρόνο διέλευσης και λοιπές πληροφορίες.

Όλες οι παραπάνω υπηρεσίες θα μπορούν να παρέχονται στους επιβάτες των αστικών λεωφορείων της Μυτιλήνης από τη νέα χρονιά, μόλις ολοκληρωθεί ο ανοιχτός, δημόσιος διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το Αστικό ΚΤΕΛ πριν λίγες μέρες, αφού προηγουμένως είχε εξασφαλίσει την ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Ψηφιακή Σύγκλιση”, με προυπολογισμό 755.740 ευρώ. Η χρονική διάρκεια του έργου είναι 10 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν τις προσφορές τους το αργότερο μέχρι την 1η Δεκεμβρίου, στα γραφεία του Αστικού ΚΤΕΛ.

Έξυπνες στάσεις

Μία από τις βασικές εφαρμογές που προβλέπει το πρόγραμμα είναι η εγκατάσταση ηλεκτρονικών πινακίδων έξυπνων στάσεων σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης, από τις οποίες οι επιβάτες θα πληροφορούνται σε πόσα λεπτά θα φθάσει στην στάση το επόμενο λεωφορείο και με ποιο προορισμό, όπως έχουν τοποθετηθεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας τα τελευταία χρόνια. Για την πληρέστερη πληροφόρηση των επιβατών σχετικά με τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ θα τοποθετηθεί σε κεντρικό σημείο της Μυτιλήνης διαδραστική οθόνη μέσω της οποίας θα μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή για τις γραμμές, την συχνότητα των δρομολογίων και το κόστος των εισιτηρίων, ενώ θα δημιουργηθούν και εξωτερικά infokiosk για τον ίδιο σκοπό. Οθόνες πληροφόρησης θα τοποθετηθούν και εντός των λεωφορείων, όπως επίσης υπάρχουν στο μετρό και τα ΜΜΜ της πρωτεύουσας. Μέσα σε όλα τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ θα τοποθετηθούν επίσης συσκευές παροχής ασύρματου internet, καθώς και συσκευές αναπαραγωγής – υποστήριξης πολυμεσικών εφαρμογών.

Αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων

Το πρόγραμμα “Ψηφιακή σύγκλιση” περιλαμβάνει υπηρεσίες που θα απαλλάξουν τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς από την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση προμήθειας εισιτηρίων από τα εκδοτήρια, με τους αυτόματους πωλητές εισιτηρίων. Εκτός από το ειδικό μηχάνημα που θα τοποθετηθεί στον σταθμό του Αστικού ΚΤΕΛ για την αυτόματη έκδοση εισιτηρίων, οι επιβάτες θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να εκδώσουν τα εισιτήριά τους για το δρομολόγιο που θα ακολουθήσουν με τις εφαρμογές mobile ticketing και web ticketing από τα κινητά τους ή τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

Με λίγα λόγια, το τηλεματικό σύστημα θα παρέχει στο επιβατικό κοινό ένα σύνολο από αναβαθμισμένες υπηρεσίες προκειμένου τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ να γίνουν πιο εξυπηρετικά προς την τοπική κοινωνία, αποτελώντας παράλληλα ένα σύγχρονο μέσο σε σχέση με τα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης. Το έργο θα έχει σταθερή και διαχρονική αξία, καλύπτοντας πάγιες ανάγκες των πολιτών ειδικά σε θέματα πληροφόρησης εντός και εκτός του οχήματος (μέσω των ειδικών πινακίδων και των “έξυπνων στάσεων”, καθώς και σε τομείς όπως η προμήθεια και η ακύρωση του εισιτηρίου μέσω των αυτόματων πωλητών που θα υπάρχουν εγκατεστημένα σε κεντρικά σημεία της πόλης. Επιπλέον, το σύστημα αυτό στοχεύει στην αύξηση της αξιοπιστίας του μέσου και των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα προκύψουν, βοηθώντας το επιβατικό κοινό να προγραμματίζει ευκολότερα το χρόνο του και τις μετακινήσεις του.

Τα πρόσθετα οφέλη που θα αποκομίσουν τόσο οι πολίτες όσο και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, αλλά και η Διοίκηση είναι η συγκέντρωση των δεδομένων από τα οχήματα, τις στάσεις και τους αυτόματους πωλητές με σκοπό την καλύτερη διαχείριση του στόλου των λεωφορείων και του ανθρώπινου δυναμικού ειδικά όταν προβλέπεται αυξημένη ζήτηση ή προβλήματα που μπορεί να οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες (όπως καιρικές συνθήκες όπου μπορεί να απαιτείται μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων, φθορές και αντικατάσταση λεωφορείων, κλπ). Επιπλέον, στόχος του έργου είναι ο οικονομικός έλεγχος των εισιτηρίων και η διασύνδεση με το κεντρικό σύστημα του φορέα λειτουργίας (back-office), μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά κόστη και προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πολίτες.

Ο Αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ

Σε δήλωσή του στα “Νέα της Λέσβου” για το σημαντικό αυτό έργο που θα υλοποιήσει το Αστικό ΚΤΕΛ μέσα στο 2015, ο Αντιπρόεδρος της εταιρείας, Πάρης Μολυβιάτης, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Ο εκσυγχρονισμός του Αστικού ΚΤΕΛ Μυτιλήνης ξεκίνησε πριν από την οικονομική κρίση και συνεχίζεται μέχρι σήμερα γιατί πιστεύουμε ότι η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες έχει άμεση σχέση με την βιωσιμότητα της εταιρείας και την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας του προσωπικού μας. Προμηθευτήκαμε τα τελευταία χρόνια νέα οχήματα, αυξήσαμε τα δρομολόγιά μας και έχουμε τρεις γραμμές για την εξυπηρέτηση των επιβατών προς όλες τις εξόδους της πόλης, εκδώσαμε πρόσφατα την μηνιαία κάρτα και τώρα προχωρούμε μέσω της “Ψηφιακής Σύγκλισης” στην αξιοποίηση της τεχνολογίας προς όφελος των επιβατών μας».

  • Πηγή : Τα Νέα της Λέσβου
  • Ρεπορτάζ : Ντίνα Βερβέρη

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ