Οπως γράφει και το Bloomberg, ο ανιψιός του Εντουάρντο, Μάρτιν Γιουρνεκιάν, επικεφαλής της μονάδας διαχείρισης αεροδρομίων της Corporate America δήλωσε σε συνέντευξή του στο Νταβός, ότι η μονάδα θα υποβάλει προσφορές για 21 ελληνικά αεροδρόμια. «Θα είμαστε πολύ επιθετικοί σε όλα τα μέτωπα» δήλωσε «έχουν ανοίξει πολλές ευκαιρίες μετά την κρίση».
Η Corporate America διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια παγκοσμίως
Η Corporate America διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια παγκοσμίως και ετοιμάζεται, επίσης, να υποβάλει προσφορές για έργα παραχώρησης στο Κούσκο, το Περού, την Μπαρανκουίλα, την Κολομβία και το κύριο διεθνές αεροδρόμιο του Σαντιάγο, αργότερα φέτος.
Μάλιστα, ο όμιλος πρόκειται να αποκτήσει αυτήν την εβδομάδα ποσοστό 23% του αεροδρομίου τις Πίζας στην Ιταλία, προσπαθεί παράλληλα να ολοκληρώσει σχέδιο για την ενοποίηση των αεροδρομίων της Τοσκάνης, με την προσθήκη και του αεροδρομίου της Φλωρεντίας.
Οπως αναφέρουν και τα στελέχη του ομίλου της Corporate America «η αποστολή μας είναι η ανάπτυξη στην Αμερική και την Ευρώπη, με έμφαση στη Μεσόγειο. Εμείς επενδύουμε σε έργα με στόχο τη διατήρηση τους και τον διαχειριστικό τους έλεγχο».
Η Corporate America που έχει έσοδα 1,2 δισ δολ. το χρόνο, δεν έχει χρηματοδοτικές ανάγκες από τις αγορές ομολόγων προς το παρόν. Όπως λέει η εταιρεία, χρησιμοποίησε τα 300 εκατ. δολ. ομολογιακής έκδοσης του 2010 για την ανακαίνιση του αεροδρομίου Ezeiza στο Μπουένος Άιρες και λαμβάνει φθηνή χρηματοδότηση, μέσω δανείων, απ' την Τράπεζα ανάπτυξης της Βραζιλίας BNDES. Παράλληλα αναζητά εταίρο απ' την τοπική αγορά της Χιλής για την από κοινού κατάθεση πρόταση εξαγοράς του αεροδρομίου του Σαντιάγο, με ποσό επένδυσης τουλάχιστον τα 800 εκατ.
Ποιος είναι ο Εντουάρντο Γιουρνεκιάν
Ο Εντουάρντο Γιουρνεκιάν γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου του 1932 από Αρμένιους γονείς. Η οικογένεια του είχε εργοστάσιο υφαντουργίας, η οποία άκμασε στην Αργεντινή και έγινε ένας από τις πιο σημαντικούς προμηθευτές της διεθνούς εταιρείας αθλητικών ειδών Puma. Ωστόσο, η εταιρεία -όπως και πολλές άλλες στην Αργεντινή- κατέρρευσε. Ο ίδιος, πάντως, δεν φάνηκε να πτοείται αφού αμέσως αναζήτησε την επόμενη ευκαιρία και το 1988 αγόρασε ένα κανάλι της καλωδιακής τηλεόρασης «Cablevision». Η επένδυσή του γινόταν όλο και πιο προσοδοφόρα και ο Γιουρνεκιάν, το 1994, πούλησε το 51% των μετοχών στη -μέχρι τότε- δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση εκμετάλλευσης καλωδιακού δικτύου της Αργεντινής, την Tele - Communications, για 350 εκατομμύρια δολάρια.
Στη συνέχεια ήρθαν οι επενδύσεις στα αεροδρόμια, αλλά και στην Αρμενία.Στις 17 Δεκεμβρίου του 2001, ο Γιουρνεκιάν και η Corporación América υπέγραψε σύμβαση παραχώρησης 30 ετών με την αρμενική κυβέρνηση για τη διαχείριση του Διεθνούς Αερολιμένα Zvartnots, το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Αρμενίας.Μάλιστα, η εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού που αναβάθμισε το αεροδρόμιο, στα διεθνή πρότυπα . Το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε σε 50 εκατομμύρια δολάρια .Παράλληλα, ο Γιουρνεκιάν επένδυσε εκατομμύρια δολάρια στον τομέα μεταποίησης αγροτικών προϊόντων της Αρμενίας.
Το επιχειρηματικό του δαιμόνιο δεν σταμάτησε εκεί, αφού ο Γιουρνεκιάν έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια αυτοκρατορία μέσων ενημέρωσης από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ύψους 1 δισ. δολαρίων.
Σήμερα ο Γιουρνεκιάν είναι ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος της Αργεντινής με προσωπική περιουσία που το Forbes υπολογίζει στο 1,8 δισ δολ. Η εταιρεία συμμετοχών του δραστηριοποιείται σε πολλούς κλάδους. Μεταξύ άλλων διαχειρίζεται 51 αεροδρόμια στη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη, είναι μεγαλομέτοχος της υπηρεσίας ταχυδρομείων της Αργεντινής, εκμεταλλεύεται 250.000 εκτάρια γης για την παραγωγή κρασιού, δημητριακών, και ελαιόσπορου.
Ο ίδιος δεν έχει παντρευτεί, δεν έχει παιδιά και κληρονόμοι του είναι τα ανίψια του. Ηδη, οι Μάρτιν και Χιούγκο Γιουρνεκιάν εργάζονται μαζί του.