Το "στρατηγείο" της FORD Κοντέλλης- όπως γράφουν τα «Νέα της Λέσβου»- στεγάζεται ήδη στις κτιριακές εγκαταστάσεις των Αδελφών Κόρακα στην Παγανή επιστρέφοντας 95 χρόνια μετά στον τόπο απ’ όπου ξεκίνησε η εταιρεία που καθιέρωσε την Ford στην Ελλάδα.
Ήταν το 1919 όταν ο Ιωάννης Εμμανουήλ Κοντέλλης άνοιξε το πρώτο κατάστημα εμπορίας των αυτοκινήτων Ford στη Λέσβο, απ' όπου καταγόταν.
Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit αποκτώντας σημαντική εμπειρία.
Τα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα είχαν εισαχθεί μέσω της Λέσβου στη χώρα μας ενώ σήμερα ο εγγονός του Ιωάννη Κοντέλλη, ο Δημήτρης Παντελεημονίτης έχει στην κατοχή του ένα από τα αυτοκίνητα της ίδιας σειράς που εισήχθησαν το 1919 στην Ελλάδα μέσω της Μυτιλήνης. Το αυτοκίνητο αυτό θα το μεταφέρει ο ίδιος τον Φεβρουάριο για τα εγκαίνια στην γενέτειρα της οικογένειας Κοντέλλη για τα εγκαίνια και θα τα κυκλοφορήσει ξανά μετά από 95 χρόνια στους δρόμους της Μυτιλήνης.
Ο πατέρας του Δημήτρη Παντελεημονίτη, Σπύρος (παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή) ήταν ο άνθρωπος που σήκωσε στους ώμους του την εταιρεία μετά το 1945 όταν αποχώρησαν από την Ελλάδα τα στρατεύματα κατοχής. Εδώ να σημειωθεί ότι από το 1921, η Ford είχε αναθέσει στον Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά ενώ το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση που ξεκίνησε από τη Μυτιλήνη έγινε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο ιδρυτής της, Ιωάννης Κοντέλλης, απεβίωσε και τα ηνία ανέλαβε ο ανιψιός του Π. Βαλιάνος. Όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου έβαλε φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, το απόθεμα των οχημάτων δόθηκε στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.
Στις αρχές τις δεκαετίας του 50, οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη Μανώλης και Παύλος θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό.
Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους.
Έως τα μέσα της δεκαετίας του '60 τα Ford θα έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό επί των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στη χώρα μας. Οι πωλήσεις τους ήταν από τις υψηλότερες στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του '60 και παρά το μικρό ακόμα μέγεθος της αγοράς, τα καθαρά κέρδη της χρήσεως του έτους 1968 για την Κοντέλλης Α.Ε. ανήλθαν στα 45.000.000 δραχμές.