Παράταση ...στην απεργία από την ΠΝΟ

  • Σάββατο, 02 Φεβρουαρίου 2013 16:42

Νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση, από σήμερα Σάββατο στις 6 το πρωί, έως τις 6 το πρωί της Δευτέρας 04/02, αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».

Το συνδικαλιστικό όργανο των ναυτικών, σε συνάντηση που είχε χθες το πρωί με τον υπουργό Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη ζήτησε εκ νέου την απόσυρση των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου, που θίγουν τα εργασιακά τους δικαιώματα, τα οποία έχουν κατακτηθεί εδώ και καιρό.

Ακόμη, ανέφεραν ότι με το νέο πολυνομοσχέδιο θα οδηγηθούν στην ανεργία περισσότεροι Έλληνες ναυτικοί, ενώ τα ασφαλιστικά τους ταμεία θα οδηγηθούν σε κατάρρευση.

Τα μέλη της ΠΝΟ που δήλωσαν αποφασισμένα να συνεχίσουν τον αγώνα τους έως ότου δικαιωθούν, ζήτησαν, επίσης, την παρέμβαση του υπουργείου για την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας με τους ακτοπλόους, αλλά και για να καταβληθούν τα δεδουλευμένα που οφείλονται από ακτοπλοϊκές εταιρείες σε Έλληνες ναυτικούς.

Η ΠΝΟ αναμένεται να συνεδριάσει πάλι την Κυριακή, προκειμένου να καθορίσει την περεταίρω στάση της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης διεμήνυσε στους ναυτεργάτες ότι παρά το γεγονός ότι η τρόικα απαιτούσε κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοΐα, αυτό τελικά δεν έγινε, ενώ ανέφερε ότι τη συγκεκριμένη στιγμή που διανύουμε η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας είναι τέτοια που δεν επιτρέπει επιπλέον ελιγμούς, ενώ ο ακτοπλοϊκός κλάδος βρίσκεται ήδη στο «κόκκινο».

Οι ακτοπλόοι, σχολιάζοντας το νέο πολυνομοσχέδιο, παραδέχτηκαν ότι με τις νέες αλλαγές μπορεί εν μέρει να πλήττεται η ναυτική εργασία, σημείωσαν πως επιλύονται μόνο κάποια από τα προβλήματα του κλάδου και τόνισαν πως η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κλάδος είναι σε οριακό σημείο και χρήζει και άλλων διορθώσεων.

Μάλιστα, ανέφεραν ότι αν τελικά το νομοσχέδιο δεν περάσει από τη Βουλή, οι επιπτώσεις στη ναυτεργασία δεν αποκλείεται να είναι προς το δυσμενέστερο, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες, λόγω κόστους, θα προχωρήσουν σε αποδρομολογήσεις και ναυλώσεις πλοίων σε γραμμές του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι στις γραμμές της Αδριατικής είναι δρομολογημένα μόνο έξι πλοία με ελληνική σημαία, σε αντίθεση με 27 που ήταν πριν από 10 χρόνια.

Η πτώση της επιβατικής κίνησης λόγω της οικονομικής κρίσης, η παντελής έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες, αλλά και η αύξηση της τιμής των καυσίμων, είναι σύμφωνα με τις ακτοπλόους, οι αιτίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες ισορροπίας στον κλάδο, που είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός.

  • Πηγή : kathimerini.gr

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

TRAVEL

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΟΜΟΡΦΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

AGORA

ΚΟΥΖΙΝΑ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ