Η Fraport AG και ο όμιλος Κοπελούζου έβαλαν το πρωί της Δευτέρας τις υπογραφές προκειμένου να ολοκληρωθεί η συμφωνία για τη διαχείριση και την ανάπτυξη των 14ων αεροδρομίων.
Σε δηλώσεις του μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Στέφαν Σούλτε, έκανε λόγο για ενίσχυση των 14ων αεροδρομίων από τον όμιλο Fraport, επισημαίνοντας παράλληλα ότι τα στελέχη της εταιρείας είναι υπερήφανα για την εμπιστοσύνη που τους έδειξε η ελληνική κυβέρνηση.
Από την πλευρά του ο κ. Κοπελούζος είπε ότι «τα οφέλη της μεταβίβασης σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο είναι πολλαπλά και η σύμπραξη των δύο εταιρειών, αποτελεί εγγύηση για την επιτυχή υποστήριξη του τουρισμού που αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, την ενίσχυση της εθνικής ανταγωνιστικότητας και Οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».
Η σύμβαση ήταν να υπογραφεί την περασμένη Πέμπτη, αλλά τη διαδικασία αυτή ματαίωσε η μετάβαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) Χρήστου Σπίρτζη στις Βρυξέλλες, όπου συμμετείχε στη Σύνοδο Υπουργών Μεταφορών. H κίνηση αυτή εξελήφθη από πολλούς ως πρόθεση του υπουργού Μεταφορών να κωλυσιεργήσει τη διαδικασία, εκφράζοντας μια αρνητική διάθεση.
Σημειώνεται ότι η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των αεροδρομίων δεν σημαίνει και την άμεση μεταβίβαση του ελέγχου των αεροδρομίων στον προτιμητέο επενδυτή. Η ενεργοποίηση της σύμβασης εξαρτάται από μια σειρά προαιρέσεων οι οποίες, εφόσον ικανοποιηθούν, θα οδηγήσουν στην ολοκλήρωση της συναλλαγής με την καταβολή του ποσού του 1,2 δισ. ευρώ.
Με βάση τη σύμβαση που υπεγράφη οι μέτοχοι της κοινοπραξίας Fraport και Slentel θα βγουν στις αγορές για να αντλήσουν τα κεφάλαια της επένδυσης. Εκτιμάται ότι θα αναζητηθεί πάνω από 1,5 δισ. ευρώ προκειμένου να ολοκληρώσουν την καταβολή του τιμήματος του 1,23 δισ. προς το ελληνικό Δημόσιο, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια της επένδυσης ύψους 300 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων.
Η σύμβαση προβλέπει την παραχώρηση της χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης, καθώς και των χώρων εμπορικής ή άλλης χρήσης που βρίσκονται μέσα στα 14 αεροδρόμια για 40 χρόνια. Η ιδιοκτησία της γης, των υποδομών και των εγκαταστάσεων, παραμένει στο Δημόσιο, Επίσης, οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο ιδιώτης επενδυτής, θα περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Δημοσίου και θα επιστραφούν σε αυτό με τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.
Επιπλέον, σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή, των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, οι οποίοι και παραμένουν στην πολεμική αεροπορία. Παραχωρούνται μόνον ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ η κοινοπραξία θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.
Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι: του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH).