Προς επίλυση της κατάστασης το πλήρωμα έσπευσε να δέσει «πρόχειρα» την μπουκαπόρτα με τον κάβο του πλοίου και να επιτύχει την ανέλκυση. Αυτό ναι μεν κατέστη εφικτό, λίγη ώρα αργότερα ωστόσο, το Λιμεναρχείο Χίου δεν ενέκρινε την… πατέντα που επινοήθηκε και μετά από συνεχή επικοινωνία στο πλοίο δεν επετράπη ο απόπλους του.
Έτσι, το European Exrpess εκτέλεσε και πάλι ελιγμούς πρόσδεσης και την ώρα που η μπουκαπόρτα άρχισε να κατεβαίνει, ο κάβος αποδείχθηκε… αδύναμος με αποτέλεσμα να διαπιστωθεί σε όλους τους παρευρισκόμενους το πρόβλημα όταν η μπουκαπόρτα με δύναμη χτύπησε το κράσπεδο.
Από το πλοίο κατέβηκαν οι υπεύθυνοι και ξεκίνησαν επαφές με το Λιμεναρχείο Χίου, το οποίο ήταν ανένδοτο να επιτρέψει τον απόπλου. Μέχρι και αργά το απόγευμα του Σαββάτου οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονταν καθώς ήταν περισσότερο από προφανής η ανάγκη να επισκευαστεί με μόνιμο τρόπο η βλάβη και να εγκριθεί από εμπειρογνώμονα του Λιμενικού.
Πέραν των παραπάνω βέβαια, η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου δέχθηκε ένα ακόμη πλήγμα στο άλλοτε κύρος της… καθώς ανάμεσα στους μάρτυρες του περιστατικού συζητήθηκε η τύχη της εταιρίας σήμερα, που απέχει παρασάγγας από την εταιρία που εξυπηρετούσε τη γραμμή τη δεκαετία του 90’ και του 2000.