Η «Κιβωτός» καλεί μάλιστα τους πολίτες του νησιού να πάρουν θέση για το θέμα, «που εκθέτει το νησί, και να προσυπογράψουν το αίτημα ώστε να ασκηθεί πίεση στις αρχές για να εφαρμοστεί η νομοθεσία».
Η σφαγή του λευκού ταύρου και των άλλων ζώων (κατσικιών και προβάτων) γίνεται ως εκπλήρωση τάματος που έχουν κάνει οι πιστοί στους Αγίους. Μάλιστα το αίμα του σφαγιασθέντος ταύρου συγκεντρώνεται και εκεί οι χριστιανοί βουτούν ένα βαμβάκι για να κρατήσουν το αίμα του ζώου ως φυλακτό, επειδή πιστεύουν ότι θα τους προστατέψει από το κακό.
Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει τα εξής:
Η επιστολή
«Σεβασμιότατε Μητροπολίτη Μυτιλήνης, κ. Ιάκωβε, και Σεβασμιότατε Μητροπολίτη Μηθύμνης, κ. Χρυσόστομε,
Φέτος, για μία ακόμα χρονιά, δεν θα πάω στο πανηγύρι του Ταξιάρχη στο Μανταμάδο της Λέσβου την Κυριακή των Μυροφόρων – όπως και σε κανένα από τα υπόλοιπα εννέα πανηγύρια που πραγματοποιούνται στη Λέσβο και περιλαμβάνουν περιφορές και τελετουργικές σφαγές ζώων. Δεν θα πάω γιατί η πίστη μου, η χριστιανική μου πίστη, είναι αδύνατον να κατανοήσει και να δεχτεί όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο ενός χριστιανικού ναού και, υποτίθεται, προς τιμή ενός χριστιανικού Aγίου.
Δεν θα πάω γιατί αδυνατώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν να σφάζεται και να «θυσιάζεται» ένα ζώο, ένας ταύρος εν προκειμένω μαζί με πολλά άλλα ζώα, όταν η χριστιανική θρησκεία λέει ξεκάθαρα "Γι’ αυτό, κατά τον ερχομό Του στον κόσμο ο Χριστός είπε στο Θεό: Δε θέλεις θυσίες και προσφορές, αλλά Μου ετοίμασες ανθρώπινο σώμα". (Προς Εβραίους Επιστολή, 10:5).
Δεν θα πάω γιατί αδυνατώ να κατανοήσω εκείνους τους συμμετέχοντες οι οποίοι παίρνουν το αίμα του σφαγμένου ταύρου για φυλακτό, ακριβώς όπως έκαναν οι ειδωλολάτρες πιστοί του Μίθρα στους πρωτοχριστιανικούς αιώνες.
Δεν θα πάω γιατί αδυνατώ να δεχτώ ότι κάποιοι χαίρονται να βλέπουν ένα ζώο να οδηγείται στη σφαγή -"πράο πράο, χωρίς να προβάλλει καμία αντίσταση" όπως διαβάζω στις διάφορες λαογραφικές περιγραφές- ανήμερα των Μυροφόρων γυναικών που πήγαν να μυράνουν Εκείνον, το Θείο Σφάγιο: "Αυτός ήταν καταθλιμμένος και βασανισμένος, αλλά δεν άνοιξε το στόμα του• φέρθηκε σαν αρνί σε σφαγή, [..], έτσι δεν άνοιξε το στόμα του" (Ησαΐας, 53:7)
Δεν θα πάω γιατί αδυνατώ να αντιληφθώ πώς μπορεί να τιμάται ο Ταξιάρχης, του οποίου η θαυματουργή εικόνα πλάστηκε με χώμα και αίμα αθώων μετά από μια σφαγή, με τελετουργικές σφαγές ζώων και ακόμα περισσότερο αίμα
Αλλά προφανώς κάτι μου διαφεύγει, Σεβασμιότατοι. Προφανώς κάτι καταλαβαίνω λανθασμένα. Προφανώς όλα τα παραπάνω σχετίζονται και είναι συμβατά με τη χριστιανική μας πίστη και λατρεία. Γιατί μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι οι Ιερές Μητροπόλεις σας επιτρέπουν να διαδραματίζονται τέτοια δρώμενα δίπλα σε χριστιανικούς ναούς και να "τιμώνται" οι εορτάζοντες Άγιοι με υπαίθρια σφαγεία.
Σχετικά, λοιπόν, θα σας παρακαλούσα να μου εξηγήσετε τι έχω καταλάβει λάθος.
Την επιστολή υπογράφουν για το Δ.Σ της «Κιβωτού» οι: Ιωσήφ Μποτετζάγιας, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Μυτιλήνη, Δημήτρης Κουζινόγλου, Δικηγόρος, Μυτιλήνη,Ζήνα Σάλτα, Συνταξιούχος, Μυτιλήνη,Στρατούλα Τζαννετή, Ελεύθερη Επαγγελματίας, Μυτιλήνη,Αντωνία Βελισσάρη, Συνταξιούχος, Μυτιλήνη,Παναγιώτης Φραντζής, Αγρότης, Μυτιλήνη,Μαρία Αδαμοπούλου, Εκπαιδευτικός, Μυτιλήνη».