ΠΑΡΑΞΕΝΑ http://www.lesvosreport.gr Sat, 25 Apr 2015 02:24:42 +0300 el-gr Τα 10 +1 πιο θρυλικά cafe της Ευρώπης http://www.lesvosreport.gr/paraksena/τα-10-1-πιο-θρυλικά-cafe-της-ευρώπης.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/τα-10-1-πιο-θρυλικά-cafe-της-ευρώπης.html Τα 10 +1 πιο θρυλικά cafe της Ευρώπης

Έχουν φιλοξενήσει από αριστοκράτες, επιστήμονες και καλλιτέχνες, πολιτικούς και ανθρώπους που καθόρισαν με το δικό τους τρόπο τη ιστορία της κάθε πόλης. Με οδηγό το arttravel.gr κάνουμε ταξίδι στο χρόνο.

Στους τοίχους, στα ταβάνια, αντικατοπτρίζεται η εξέλιξη της αρχιτεκτονικής και στους επιβλητικούς καθρέφτες τους λάμπει σχεδόν ολόκληρη η ιστορία της τέχνης ανά τους αιώνες. Φυσικά για πάντα θα είναι ο χώρος εκείνος που παλιότερα οι ταξιδιώτες έκαναν μια στάση για να στείλουν μια κάρτα στους αγαπημένους τους και για να πιούν μια γουλιά καφέ.

Τώρα έχουν παραμείνει οι γουλιές, αλλά οι κάρτες έχουν αντικατασταθεί με τα check in στο κινητό. Ακόμα και έτσι τα πιο ατμοσφαιρικά καφέ της Ευρώπης, θα την ζήσουν και αυτή την αλλαγή.

La Closerie des Lilas, Παρίσι

 

 

Ήταν και παραμένει αγαπημένο των καλλιτεχνών και ιδιαίτερα των συγγραφέων, όπως των Ernest Hemingway και Henry Miller. Ακόμα και σήμερα κάθε Τρίτη βράδυ, λόγιοι, καλλιτέχνες, επιστήμονες και ποιητές μαζεύονται για να αναλύσουν τις νέες θεωρίες και να μοιραστούν μαζί με τους άλλους τις νέες τους δημιουργίες. Εδώ καταφτάνουν οι φανατικοί αναγνώστες του Hemingway για να πιούν το καφέ τους εκεί που ο συγγραφές περνούσε ατέλειωτες ώρες γράφοντας. Έμενε άλλωστε πολύ κοντά από εδώ. Η αγαπημένη του γωνιά ήταν να κάθετε ήσυχος με τα χαρτιά και τα τσιγάρα του στη μπάρα από μαόνι. Εκεί, σήμερα υπάρχει μια μικρή επιγραφή με το όνομα του. 171 Boulevard du Montparnasse, www.closeriedeslilas.fr

Café New York, Βουδαπέστη

 

 

Μπορεί είναι και το πιο όμορφο καφέ στην Ευρώπη, αν όχι σε όλο τον κόσμο. Στεγάζεται στο ξενοδοχείο New York Palace Luxury Ηotel για πάνω από ένα αιώνα. Μετά από ένα πλούσιο παρελθόν με διάσημους θαμώνες και αυτό έκλεισε τα ταραγμένα χρόνια του πολέμου. Αποκλειστικά ως café λειτούργησε ξανά μόλις το 2006 και από τότε διανύει μια από τις καλύτερες του εποχές. Η διακόσμηση τιμά το παρελθόν του. Μπαρόκ στολίδια, χρυσά, κόκκινα βελούδα, μεταξένια υφάσματα και η μυρωδιά του φρεσκοκομμένου καφέ κυριαρχούν, τριγύρω. Επίσης, εδώ θα βρείτε και μερικά πολύ καλά πιάτα για το δείπνο ή το μεσημεριανό σας τόσο παραδοσιακής ουγγρικής, όσο και ιταλικής κουζίνας. Στο περιβάλλον προσθέστε και ένα μαύρο πιάνο, κλασσική μουσική και κάποιους υπερβολικά ενθουσιώδεις τουρίστες που δεν μπορούν να συγκρατήσουν το θαυμασμό τους .1073 Budapest, Erzsebet korut 9-11, www.newyorkpalace.hu

Café Central, Βιέννη

 

 

Ιδανικό για να πιείτε καφέ και να φάτε το απογευματινό σας γλυκάκι ακούγοντας τη Μικρή Νυχτερινή Μουσική του Μότσαρτ. Η ιδιαίτερη ατμόσφαιρά του αλλά και το γεγονός ότι στα τραπέζια του κάποτε κάθισαν ο Τρότσκι, ο Φρόιντ και ο Λένιν, μετατρέπει κάθε επίσκεψη στο Café Central σε εμπειρία. Ένας αυθεντικός καφές βιεννουά στην μπαρόκ αίθουσα με τα τεράστια πορτρέτα της αυτοκράτειρας Σίσσυ, τους φερ-φορζέ πολυελαίους και τα πολύχρωμα μάρμαρα, θα σας δειξει πως περνούν οι ντόπιοι τα απογεύματα τους. Από όλο κόσμο, αρχιτέκτονες και διακοσμητές που έχουν να στήσουν ένα βιεννέζικο καφέ, κάνουν πρώτα μια επίσκεψη εδώ για να δουν το αυθεντικό. Herrengasse/Strauchgasse, τηλ.: 0043 1 533 37 63 6, www.palaisevents.at

Majestic Café, Πόρτο

 

 

Το διαλέξαμε για την Art Noveau αισθητική του. Δεν είναι τυχαίο ένα από τα πολυφωτογραφημένα café της Ευρώπης. Εντυπωσιακή είναι και η πρόσοψη του, η ιδιαίτερη διακόσμηση του και οι κήποι του που προσφέρονται για χαλάρωση τους καλοκαιρινούς μήνες. Την αισθητική του την χρωστάει στον αρχιτέκτονα Joao Queiroz. Πολλοί έχουν πιεί το μεσημεριανό του καφεδάκι στα τραπέζια του, από τις πιο σύχρονες θαμώνες του είναι η J. K. Rowling, δημιουργός του Χάρι Πότερ. Rua Santa Catarina 112, www.cafemajestic.com

Cafe Chris, Άμστερνταμ

 

 

Η ολλανδική πρωτεύουσα είναι γνωστή για τα Brown cafes της. Λέγονται έτσι γιατί το εσωτερικό τους χαρακτηρίζεται από την σκούρα ξύλινη επένδυση και το γκρι χρώμα στους τοίχους και τα ταβάνια. Το Cafe Chris άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του το 1964 και είναι σίγουρο το πιο παλιό της πόλης. Βρίσκεται στη περιοχή Jordaan και παρά το γεγονός πως είναι διάσημο, οι ντόπιοι συνεχίζουν να το προτιμούν και να μη φοβούνται τους τουρίστες που παλεύουν τα απογεύματα για να βρουν διαθέσιμο τραπέζι. Bloemstraat 42, www.cafechris.nl

Caffe Torino, Τορίνο

 

 

Η πόλη του Τορίνο είναι το πρώτο μέρος στην Ευρώπη, όπου ο καφές πήρε τη θέση που αξίζει. Ακόμα και σήμερα, η ιεροτελεστία του καφέ είναι πολύ σημαντική και είναι πολύ δύσκολο να μην βρεις ποιοτικό καφέ σε κάποιο σημείο της πόλης. Το café άνοιξε στις αρχές του 20ου αιώνα και τιμά την ατμόσφαιρα της Belle Epoque. Το ιδιαίτερο με αυτό είναι ότι έχει μια πιο σπιτίσια διάθεση χάρη κυρίως στα τζάκια που καίνε πάντα το χειμώνα, και τα βελούδινα υφάσματα σε ζεστές αποχρώσεις. Από τα τραπεζάκια του έχουν περάσεις πολλοί διάσημοι όπως η Ava Gardner, Alcide De Gaspari και ο πιανίστας Ludovico Einaudi. Piazza San Carlo, 204, Τορίνο, www.caffe-torino.it.

The Antico Caffe Greco, Ρώμη

 

 

Το πιο παλιό καφέ της ιταλικής πρωτεύουσας και το δεύτερο σε όλη την Ιταλία. Όλοι όσοι επισκέπτονται τη πόλη το γνωρίζουν και θέλουν να περάσουν έστω και για να ρίξουν μια ματιά στα ταβάνια, τους τοίχους και την περίφημη ξύλινη, σκαλιστή μπάρα του. Από τότε που άνοιξε τις πόρτες του στη Via dei Condotti, δίπλα στη Piazza di Spagna το 1760, έχουν πιει το καφέ τους πολύ σημαντικοί επισκέπτες της πόλης όπως Goethe, Byron, Franz Liszt, Henrik Ibsen, Hans Christian Andersen, Wagner, David Reynolds, ακόμα και ο Casanova λένε πως πέρασε από εδώ και φλέρταρε τις Ρωμαίες. Σήμερα, μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να βρει κανείς τραπέζι, αλλά πηγαίνετε νωρίς το πρωί, που δεν θα έχουν φτάσουν οι τουρίστες για να προλάβετε ένα από εκείνα μαρμάρινα τραπεζάκια ναπολεόντειου στυλ και να δοκιμάσετε ένα από τα γλυκά του. Via Condotti 86, Piazza di Spagna, www.anticocaffegreco.eu

Café Slavia, Πράγα

 

 

Ιστορικό café με υπέροχη θέα στο κάστρο. Εδώ, ο Vaclav Havel, σχεδίαζε την Βελούδινη Επανάσταση και έγινε ο τελευταίος πρόεδρος της Τσεχοσλοβακίας. Ποικιλία από ποτά και ροφήματα, ζυμαρικά, δροσερές σαλάτες αλλά και παραδοσιακά τσέχικα πιάτα. Ξεχωρίζει η ψητή πάπια με ξινό λάχανο, πατατοκροκέτες και κρεμμύδι. Η διακόσμηση του έχει μείνει σχεδόν ανέπαφη από τα τέλη του 20ου όπου και άνοιξε για να αποτίσει φόρο τιμής στην Art Deco. Smetanovo nabrezi 1, Stare Mesto, τηλ.: 00420 224218493, www.cafeslavia.cz.

Caffe Florian, Βενετία

 

 

Άνοιξε το 1720 και είναι το παλαιότερο και διασημότερο καφέ της Βενετίας. Βρίσκεται σε αξιοζήλευτη τοποθεσία πάνω στην πλατεία του Αγίου Μάρκου και σερβίρει εξαιρετικό καφέ και κρασί ενώ συχνά φιλοξενεί και εκθέσεις σύγχρονης τέχνης. Στο τοίχο του κρέμονται από αυθεντικά έργα μεγάλων ζωγράφων μέχρι πρόχειρα σχέδια πιστών θαμώνων του. Από Απρίλιο μέχρι Οκτώβριο υπάρχει ζωντανή ορχήστρα που παίζει κλασική μουσική. Piazza San Marco, τηλ. 0039 041 520 5641, www.caffeflorian.com.

Cafe Οpera, Βαρκελώνη

 

 

Οι θαυμαστές της Art Nouveau θα το αγαπήσουν. Βρίσκεται απέναντι από την Όπερα της πόλης, πολύ κοντά στη Las Ramblas. Ιδανικό μέρος για αυτούς που αγαπούν τη ρετρό ατμόσφαιρα για να πιούν το καφεδάκι τους σε απόσταση αναπνοής, από όλα τα hot spots της Βαρκελώνης. Παλιότερα, φιλοξενούσε σχεδόν αποκλειστικά όλους τους θιάσους της Όπερας. La Rambla, 74, τηλ.: 0034 933 177 585 www.cafeoperabcn.com

Cafe Odeon, Ζυρίχη

 

 

Από τους κόκκινους, δερμάτινους καναπέδες του θρυλικού Odeon πέρασαν ο Lenin και ο Mussolini στον Α' και Β' παγκόσμιο πόλεμο αντίστοιχα. Σήμερα, όμορφες Ελβετίδες συχνάζουν ως τις πρώτες πρωινές ώρες στο ξύλινο μπαρ, πίνοντας με καλοφτιαγμένα κοκτέιλ. Πιστοί θαμώνες επίσης, οι Albert Einstein, James Joyce, και ο Picasso που συνήθιζε να δίνει εδώ τα ραντεβού με τους πνευματικούς ανθρώπους της πόλης. Highlight, είναι οι vintage στολές του προσωπικού. Limmatquai 2, τηλ.: 0041 44 5144650, www.odeon.ch

Cafe Buchwald, Βερολίνο

 

 

Πολλά παραδοσιακά καφέ στο Βερολίνο ειδικεύονται στα προϊόντα φούρνου, αλλά αυτό το καφέ είναι ένα από τα πιο παλιά. Σπεσιαλιτέ του είναι το κάθε είδους κέικ. Άνοιξε για πρώτη φορά το 1900 και από το διάκοσμο του λίγα έχουν διαφοροποιηθεί. Παραμένουν καλοδιατηρημένες οι λίγο κιτς ταπετσαρίες, οι floral κουρτίνες και τα απλά έπιπλα που σου δίνουν την αίσθηση πως κάθεσαι ήσυχος σε ένα σπίτι περιμένοντας μια καλή σου θεια να σου φέρει τα τσάι και το cupcake σου. Bartningallee 29, www.konditorei-buchwald.de

 

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Fri, 24 Apr 2015 13:21:13 +0300
Γιατί οι Ορθόδοξοι και Καθολικοί δεν γιορτάζουν το Πάσχα μαζί; http://www.lesvosreport.gr/paraksena/γιατί-οι-ορθόδοξοι-και-καθολικοί-δεν-γιορτάζουν-το-πάσχα-μαζί.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/γιατί-οι-ορθόδοξοι-και-καθολικοί-δεν-γιορτάζουν-το-πάσχα-μαζί.html Γιατί οι Ορθόδοξοι και Καθολικοί δεν γιορτάζουν το Πάσχα μαζί;

Φέτος, το Πάσχα των Ορθοδόξων θα εορτασθεί την Κυριακή, 12 Απριλίου, ενώ των Καθολικών εορτάσθηκε την περασμένη Κυριακή, 5 Απριλίου. Ήταν μια ακόμη χρονιά που τα δύο Πάσχα, όπως είναι και το πιο συνηθισμένο, δεν συνέπεσαν. Πέρυσι, είχαν συμπέσει, γεγονός που θα επαναληφθεί το 2017.

Για ποιον λόγο, όμως, η ημερομηνία του Πάσχα μετακινείται μέσα στον χρόνο και ποια είναι η σχέση ανάμεσα στους αστρονομικούς υπολογισμούς και στον καθορισμό της ημερομηνίας του, από τις χριστιανικές εκκλησίες;

Όλα άρχισαν από τους Εβραίους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν το σεληνιακό ημερολόγιο που βασιζόταν στον κύκλο της Σελήνης. Γιόρταζαν το Πάσχα - από την εβραϊκή λέξη «πέσαχ» που σημαίνει «διέλευση» (της Ερυθράς Θάλασσας) - την 14η του μήνα Νισάν, η οποία ήταν η μέρα της πρώτης εαρινής πανσελήνου, που συμβαίνει κατά την εαρινή ισημερία ή αμέσως μετά από αυτήν.

Η εαρινή ισημερία συνδέθηκε με τον εορτασμό του Χριστιανικού Πάσχα από τα πρώτα κιόλας χρόνια μετά την Ανάσταση του Χριστού. Αυτό συνέβη γιατί ο Χριστός αναστήθηκε την πρώτη ημέρα μετά το Εβραϊκό Πάσχα, το οποίο έπεσε εκείνο το χρόνο ημέρα Σάββατο (το οποίο άρχιζε τότε - όπως και οι υπόλοιπες ημέρες - στις 6 το απόγευμα της Παρασκευής).

Αρχικά, οι διάφορες χριστιανικές τοπικές εκκλησίες γιόρταζαν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες. Οι ιουδαΐζουσες εκκλησίες κυρίως της Μικράς Ασίας το γιόρταζαν κατά την ημέρα του θανάτου του Χριστού, δηλαδή την 15η του εβραϊκού μήνα Νισάν, ενώ οι εθνικές εκκλησίες προτιμούσαν την πρώτη Κυριακή - ως αναστάσιμη ημέρα - μετά τη πρώτη εαρινή πανσέληνο.

Λόγω αυτών των διαφωνιών, η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος στη Νίκαια, υπό τον Μέγα Κωνσταντίνο το 325 μ.Χ., αποφάσισε ότι το Πάσχα θα εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο της άνοιξης και, αν η πανσέληνος συμβεί Κυριακή, τότε την αμέσως επόμενη Κυριακή. Με αυτό τον τρόπο, αφενός το χριστιανικό Πάσχα δεν θα συνέπιπτε ποτέ με το εβραϊκό, αφετέρου ο εορτασμός του χριστιανικού Πάσχα συνδέθηκε με ένα αστρονομικό φαινόμενο, την εαρινή ισημερία και την πρώτη πανσέληνο της άνοιξης.

Επομένως, για να υπολογιστεί η ημερομηνία του Πάσχα ενός έτους, αρκούσε να βρεθεί αρχικά η ημερομηνία της πρώτης εαρινής πανσελήνου και, στη συνέχεια, η πρώτη Κυριακή μετά από αυτή την πανσέληνο. Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος ανέθεσε στον Πατριάρχη Αλεξανδρείας να γνωστοποιεί κάθε χρόνο στις άλλες εκκλησίες την ημέρα του Πάσχα, αφού προηγουμένως είχε υπολογιστεί η ημερομηνία της πρώτης εαρινής πανσελήνου με τη βοήθεια των αστρονόμων της Αλεξάνδρειας.

Τα σφάλματα

Το ημερολόγιο που ίσχυε την εποχή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήταν το Ιουλιανό που είχε θεσπίσει ο Ιούλιος Καίσαρας το 45 π.Χ., με τη βοήθεια του αλεξανδρινού αστρονόμου Σωσιγένη. Ο τελευταίος, βασιζόμενος στους υπολογισμούς του Ιππάρχου, θέσπισε ένα ημερολόγιο, του οποίου τα έτη είχαν 365 ημέρες, ενώ σε κάθε τέταρτο έτος (το λεγόμενο «δίσεκτο») πρόσθετε μία ακόμα ημέρα.

Όμως, σύμφωνα με τον Διονύση Σιμόπουλο, επίτιμο διευθυντή του Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου, το Ιουλιανό Ημερολόγιο είχε μια μικρή απόκλιση, καθώς η διάρκεια του ηλιακού έτους στην πραγματικότητα είναι 365.242199 ημέρες. Έτσι, το έτος του Σωσιγένη είναι μεγαλύτερο του πραγματικού κατά 11 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα.

Ανά τετραετία το μικρό αυτό σφάλμα φθάνει περίπου τα 45 λεπτά, ενώ κάθε 129 χρόνια φθάνει την μία ημέρα, με αποτέλεσμα να μετακινείται συνεχώς νωρίτερα η εαρινή ισημερία. Το λάθος συσσωρευόταν και έτσι, ενώ η εαρινή ισημερία την εποχή του Χριστού συνέβη στις 23 Μαρτίου, το 1582 μ.Χ. είχε φτάσει να συμβαίνει στις 11 Μαρτίου.

Εκείνο το έτος, ο πάπας Γρηγόριος ΙΓ' ανέθεσε στους αστρονόμους Χριστόφορο Κλάβιους και Λουίτζι Λίλιο να προωθήσουν μία ημερολογιακή μεταρρύθμιση. Η 5η Οκτωβρίου 1582 μετονομάστηκε 15η Οκτωβρίου, προκειμένου να διορθωθεί το λάθος των δέκα ημερών, που είχαν συσσωρευθεί τους προηγούμενους 11 αιώνες, έτσι ώστε η εαρινή ισημερία να επιστρέψει στην 21η Μαρτίου.

Το Νέο ή Γρηγοριανό Ημερολόγιο υιοθετήθηκε από τα καθολικά κράτη της Ευρώπης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ τα προτεσταντικά καθυστέρησαν πολύ περισσότερο. Η αντίδραση της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Γρηγοριανό Ημερολόγιο ήταν ακόμη πιο μεγάλη, με συνέπεια το Ιουλιανό Ημερολόγιο να παραμείνει σε ισχύ σε όλα τα Ορθόδοξα κράτη έως τον 20ο αιώνα.

Η αλλαγή στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα το Ιουλιανό Ημερολόγιο αντικαταστάθηκε από το Γρηγοριανό, αρχής γενομένης στις 16 Φεβρουαρίου 1923, η οποία μετονομάστηκε σε 1η Μαρτίου. Αφαιρέθηκαν δηλαδή 13 ημέρες από το 1923, γιατί στις δέκα ημέρες λάθους Γρηγοριανού και Ιουλιανού μεταξύ 325 μ.Χ. και 1582 είχαν προστεθεί άλλες τρεις ημέρες, στη διάρκεια των περίπου τρεισήμισι αιώνων που είχαν περάσει από την εισαγωγή του Γρηγοριανού Ημερολογίου στη Δύση.

Αρχικά η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, σε αντίθεση με το ελληνικό κράτος, διατήρησε το Ιουλιανό Ημερολόγιο, αλλά το 1924 αποδέχτηκε το εκκλησιαστικό ημερολόγιο να ταυτισθεί με το πολιτικό και να ισχύσει για τις ακίνητες εορτές. Δεν έκανε όμως κάτι ανάλογο για το Πασχάλιο Ημερολόγιο και για τις κινητές εορτές, που εξακολουθούν να υπολογίζονται με βάση το Ιουλιανό ή Παλαιό Ημερολόγιο.

Όμως, η διαφορά του εορτασμού του Πάσχα ανάμεσα σε Ορθόδοξους και Καθολικούς δεν βασίζεται μόνο στο λάθος του Ιουλιανού Ημερολογίου, αλλά και στο σφάλμα του λεγόμενου «Μετωνικού Κύκλου» του 5ου αιώνα π.Χ., τον οποίο χρησιμοποιούσαν οι χριστιανοί αλεξανδρινοί αστρονόμοι και με βάση τον οποίο η Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθεί να υπολογίζει τις ημερομηνίες των μελλοντικών εαρινών πανσελήνων.

Στις 13 ημέρες της λανθασμένης Ιουλιανής εαρινής ισημερίας, πρέπει λοιπόν να προστεθεί και το λάθος του 19ετούς Μετωνικού κύκλου, το οποίο ανέρχεται, από το 325 μ.Χ. έως σήμερα, σε τέσσερις έως πέντε περίπου ημέρες, με συνέπεια η Μετώνεια (ή Ιουλιανή) πανσέληνος να υπολογίζεται τέσσερις έως πέντε ημέρες αργότερα από την πραγματική.

Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία εξακολουθεί να χρησιμοποιεί το παλαιό Ιουλιανό Ημερολόγιο και τον κύκλο του Μέτωνος για τον προσδιορισμό της ημερομηνίας του Πάσχα. Έτσι, συχνά το ορθόδοξο Πάσχα εορτάζεται όχι την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο, αλλά την επόμενη (όπως το 2012) ή μετά τη δεύτερη εαρινή πανσέληνο.

Κοινό Πάσχα

Οι Καθολικοί γιορτάζουν το Πάσχα σύμφωνα με τον κανόνα της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, αλλά η εαρινή ισημερία και η εαρινή πανσέληνος υπολογίζονται σύμφωνα με το νέο Γρηγοριανό Ημερολόγιο, έχοντας λάβει υπόψη και το Μετώνειο σφάλμα. Έτσι, η Γρηγοριανή - Καθολική πανσέληνος είναι πολύ πιο κοντά στην αστρονομική από ό,τι η Ιουλιανή – Ορθόδοξη.

Στον 21ο αιώνα τα όρια εορτασμού του Ορθόδοξου Πάσχα υπολογίζονται ότι είναι από τις 4 Απριλίου το νωρίτερο έως τις 8 Μαΐου το αργότερο. Τα όρια του Καθολικού Πάσχα είναι από τις 22 Μαρτίου το νωρίτερο έως τις 25 Απριλίου το αργότερο. Αυτό σημαίνει ότι οι Καθολικοί δεν θα έχουν ποτέ Πάσχα τον Μάιο και οι Ορθόδοξοι ποτέ Πάσχα τον Μάρτιο.
Από κοινού εορτάζεται το Πάσχα για Ορθόδοξους και Καθολικούς, όταν τόσο η Γρηγοριανή, όσο και η Ιουλιανή - Μετώνεια πασχαλινή πανσέληνος πέσουν από την Κυριακή μέχρι το Σάββατο της ίδιας εβδομάδας.

Αυτό συνέβη το 2014, ενώ κοινός θα είναι ο εορτασμός και τα έτη 2017, 2025, 2028, 2031, 2034, 2037, 2038, 2041 και ούτω καθεξής. Συνολικά, κατά τον τρέχοντα αιώνα το Πάσχα θα είναι κοινό 31 έτη, ενώ κάθε επόμενο αιώνα αυτό θα συμβαίνει όλο και πιο σπάνια. Το τελευταίο κοινό Πάσχα υπολογίζεται ότι θα συμβεί το έτος 2698, καθώς μετά το 2700 - λόγω συσσώρευσης του Μετώνειου σφάλματος - δεν θα μπορούν να συμπέσουν ποτέ την ίδια εβδομάδα η Ιουλιανή και η Γρηγοριανή πανσέληνος.

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Tue, 07 Apr 2015 14:01:24 +0300
Mr. Bully: Ο πιτσιρικάς που εξευτέλισε τους νταήδες του σχολείου του (video) http://www.lesvosreport.gr/paraksena/mr-bully-ο-πιτσιρικάς-που-εξευτέλισε-τους-νταήδες-του-σχολείου-του-video.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/mr-bully-ο-πιτσιρικάς-που-εξευτέλισε-τους-νταήδες-του-σχολείου-του-video.html Mr. Bully: Ο πιτσιρικάς που εξευτέλισε τους νταήδες του σχολείου του (video)

Ένας πιτσιρικάς, θύμα ενδοσχολικής βίας, βρήκε τη δύναμη κι όχι απλά μίλησε για τις επιθέσεις που δεχόταν από τους συμμαθητές του, αλλά τους έδειξε πόσο πολύ πιο δυνατός είναι, απαντώντας με τη μουσική!

Οι Bars and Melody, γνωστοί και ως BAM, είναι δύο φίλοι, ο ράπερ Leondre Devries ("Bars") και ο τραγουδιστής Charlie Lenehan ("Melody"). Πήραν μέρος στο βρετανικό τηλεοπτικό show "Britain's Got Taletn" το 2014 και πέρασαν κατευθείαν στα ημιτελικά, όταν ο επικεφαλής της κριτικής επιτροπής, Simon Cowell, πάτησε το "χρυσό buzzer".

Τερμάτισαν τρίτοι στον διαγωνισμό, όμως την ημέρα που εμφανίστηκαν στο show έκαναν με το μήνυμά τους κριτές και κοινό να σηκωθούν όρθιοι, για να τους αποθεώσουν.

Ο Leondre λίγα λεπτά πριν την ερμηνεία του "Mr. Bully - Hopeful" είχε αποκαλύψει στην κάμερα, ότι δεχόταν επιθέσεις bullying στο Δημοτικό, επειδή είχε μεγαλώσει χωρίς τον πατέρα του κι επειδή η μητέρα του δεν είχε μεγάλη οικονομική άνεση.

"Βοήθησέ με θεέ μου, νιώθω τόσο μόνος, είμαι μόνο ένα παιδί, δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα μόνος μου"...

"Πες μου Mr. Bully τι σου έχω κάνει; Ξέρεις ότι δεν έχω μπαμπά, ζω με τη μαμά μου".

"Δεν έχω λεφτά, παίρνεις όσα έχω.. κι όταν σου λέω δεν έχω, με χτυπάς. Κι όταν σε ρωτάω τι σου έχω κάνει, με χτυπάς πάλι"... είναι μερικοί από τους στίχους του τραγουδιού, που περιγράφει τις στιγμές που ζούσε ο Leondre στα χέρια των συμμαθητών του.

Για την ιστορία, ο μικρός κατάφερε μετά την εμφάνισή του να υπογράψει συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία και να κυκλοφορήσει αυτό κι άλλο ένα τραγούδι - μήνυμα κατά της ενδοσχολικής βίας.

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Tue, 17 Mar 2015 15:14:14 +0200
10 χρόνια You tube σε ένα βίντεο! http://www.lesvosreport.gr/paraksena/10-χρόνια-you-tube-σε-ένα-βίντεο.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/10-χρόνια-you-tube-σε-ένα-βίντεο.html 10 χρόνια You tube σε ένα βίντεο!

Το YouTube συμπληρώνει φέτος τα 10 χρόνια λειτουργίας του και ο γνωστός video editor Zapatou (Luc Bergeron) παρουσιάζει 198 από τα σημαντικότερα βίντεο που έχουν ανέβει σε αυτό, μέσα σε 3,5 λεπτά.

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Fri, 27 Feb 2015 14:34:22 +0200
Επετειακή Monopoly με πραγματικά χαρτονομίσματα http://www.lesvosreport.gr/paraksena/επετειακή-monopoly-με-πραγματικά-χαρτονομίσματα.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/επετειακή-monopoly-με-πραγματικά-χαρτονομίσματα.html Επετειακή Monopoly με πραγματικά χαρτονομίσματα

Η εταιρία κατασκευής και κυκλοφορίας παιχνιδιών γιορτάζει την επέτειο 80 χρόνων από την πρώτη κυκλοφορία ενός από τα πιο αγαπημένα παιχνίδια, αυτό της Monopoly, αποφάσισε να αντικαταστήσει τα ψεύτικα χαρτονομίσματα με αληθινά.

Έτσι, στην επετειακή έκδοση της Monopoly, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στην Γαλλία, 80 τυχεροί, όσοι και οι συσκευασίες, που θα αγοράσουν το επιτραπέζιο παιχνίδι θα αποκτήσουν αληθινά χρήματα, αφού η εταιρία θα αντικαταστήσει όλα τα ψεύτικα χαρτονομίσματα που εμπεριέχονται σε αυτές με πραγματικά. Οι τυχερές συσκευασίες αναμένεται να κυκλοφορήσουν ανάμεσα σε άλλες 300.000. 

"Θέλαμε κάτι πρωτότυπο. Ρωτήσαμε τους Γάλλους τι θα ήθελαν για να γιορτάσουν μαζί μας αυτά τα 80α γενέθλια. Η απάντηση τους ήταν να αντικατασταθούν τα ψεύτικα χαρτονομίσματα με αληθινά. Κι έτσι αποφασίσαμε να το κάνουμε" δήλωσε η Florence Gaillard, διευθύντρια της Γαλλικής Hasbro.

Όπως εξήγησε μέσα  σε 69 κουτιά θα υπάρχουν από μία δωδεκάδα με 5 ευρώ, 10 ευρώ, 20 ευρώ και μερικά χαρτονομίσματα των 100 ευρώ. Ένας όμως τυχερός που θα προμηθευτεί το ένα από τα 80 πακέτα θα έρθει αντιμέτωπος με μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς σε αυτό θα υπάρχει μια κανονική τράπεζα της Monopoly, δηλαδή 20.580 ευρώ. Τα 80 τυχερά πακέτα θα βγουν στην αγορά μεταξύ των 30,000 πακέτων της ειδικής έκδοσης για τα γενέθλια της Monopoly.

Τα επιλεγμένα πακέτα του επιτραπέζιου παιχνιδιού συσκευάστηκαν προσεκτικά και κάτω από απόλυτη μυστικότητα στην ανατολική πόλη Creutzwald, διαβεβαιώνοντας πως η εμφάνισή τους θα είναι ακριβώς ίδια με τις κανονικές εκδόσεις.

Παρόλα αυτά, όπως ανέφερε η Gaillard, η εταιρία αντιμετώπισε πρόβλημα στη συσκευασία των παιχνιδιών με τα κανονικά χρήματα, γιατί μπορεί να μην επηρέασαν το βάρος της ωστόσο, προκάλεσαν μια μικρή διόγκωση του μεγέθους της, παρέχοντας ένα στοιχείο στους πελάτες.

(Πηγή: TheVerge)

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Thu, 05 Feb 2015 12:51:18 +0200
Του Οσκαρ τα αλλόκοτα... http://www.lesvosreport.gr/paraksena/του-οσκαρ-τα-αλλόκοτα.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/του-οσκαρ-τα-αλλόκοτα.html Του Οσκαρ τα αλλόκοτα...

Είναι κάπως παράδοξο μια ταινία να είναι υποψήφια για τα Οσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας, Α' ανδρικού ρόλου, Β' ανδρικού ρόλου, σεναρίου γραμμένου κατευθείαν για την οθόνη και μακιγιάζ αλλά να μην διεκδικεί το βραβείο καλύτερης ταινίας. Γιατί λες τα έκαναν όλα τόσο καλά. Για ποιο σύνολο όμως τα έκαναν; Και αυτό ακριβώς συνέβη εφέτος στα Οσκαρ με την περίπτωση του «Foxcatcher». Τηρεί όλες τις προδιαγραφές για να είναι στις υποψήφιες για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας αλλά τελικά δεν …είναι.

Η περίπτωσή του μας θυμίζει τα προπέρσινα Οσκαρ όταν η ταινία του Μπεν Αφλεκ «Επιχείρηση Αrgo»  διεκδίκησε τα Οσκαρ καλύτερης ταινίας, σεναρίου, μοντάζ, Β' ρόλου, μουσικής , ακόμα και τα βραβεία για το μοντάζ και το μιξάζ ήχου αλλά όχι το… σκηνοθεσίας. Μα δεν είναι ο σκηνοθέτης που επιβλέπει όλα τα παραπάνω; Και αφού όλα τα παραπάνω ήταν άρτια, πως λείπει ο σκηνοθέτης; Κάτι που συμβαίνει εφέτος με τον «Ελεύθερο σκοπευτή» του Κλιντ Ιστγουντ που έχει υποψηφιότητες στις καλύτερες ταινίες, στους Α' ρόλους, στο μοντάζ, στο σενάριο και στα μιξάζ και μοντάζ ήχου χωρίς ο ίδιος ο Ιστγουντ να είναι υποψήφιος ως σκηνοθέτης. Γιατί;
 
Αυτά τα «γιατί» και αυτού του τύπου τα ερωτήματα θα υπάρχουν πάντα ·δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά.  Εφόσον στα Οσκαρ ψηφίζουν χιλιάδες μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, δεν είναι δυνατόν να πάνε όλα όπως θα έπρεπε να πάνε. Βέβαια, αυτό με τον αριθμό των υποψήφιων ταινιών στην κατηγορία καλύτερης ταινίας έχει αρχίσει να κουράζει. Μέχρι το 2009 ήταν πέντε. Από το 2010 και μετά την μια χρονιά είναι 10, μια, την άλλη εννιά, τώρα είναι οκτώ. Δεν το ξανακάνουν πέντε καλύτερα;
 
Από τα αξιοσημείωτα πάντως των εφετινών υποψηφιοτήτων είναι ότι στους άνδρες ηθοποιούς τέσσερις υποψήφιοι για το Α ρόλου, οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Το παιχνίδι της μίμησης»), Μάικλ Κίτον («Birdman»), Εντι Ρέντμεϊν («Η θεωρία των πάντων» και Στιβ Καρέλ {«Foxcatcher») δεν έχουν ποτέ στο παρελθόν υπάρξει υποψήφιοι. Ο πέμπτος, δηλαδή ο Μπράντλεϊ Κούπερ («Ελεύθερος σκοπευτής») έχει μεν προταθεί δυο φορές στο παρελθόν αλλά δεν έχει κερδίσει ποτέ. Ενδεχομένως αυτό να δηλώνει ότι η Ακαδημία Κινηματογράφου ενδιαφέρεται για την προώθηση φρέσκων προσώπων στα Οσκαρ αν και εδώ που τα λέμε αν ο ρόλος δεν αξίζει και αν ο ηθοποιός δεν είναι καλός, τα Οσκαρ πολύ απλά  θα τον αγνοήσουν (σημειωτέον οι τέσσερις από τους πέντε Α' ανδρικούς ρόλους βασίζονται σε πραγματικά  πρόσωπα).
 
Αρκετές ταινίες έχουν από μια υποψηφιότητα αλλά κανείς δεν περίμενε ότι το «Κορίτσι που εξαφανίστηκε» θα ανήκε σε αυτές. Και όμως, η πολυσυζητημένη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ διεκδικεί μόνον το οσκαρ Α γυναικείου ρόλου για την Ρόζαμουντ Πάικ (που μάλλον για την κατηγορία Β' ρόλου ταίριαζε).
 
Ένα άλλο αξιοσημείωτο της εφετινής απονομής θα το βρούμε στους σκηνοθέτες.Ολοι οι εφετινοί υποψήφιοι εφέτος είναι «παιδιά» της δεκαετίας του 1960 με μεγαλύτερο τον Ριτσαρντ Λινκλέιτερ («Μεγαλώνοντας») που κλείνει εφέτος τα 55. Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι τρεις από τους υποψήφιους έχουν δυο ακόμη υποψηφιότητες σε άλλες κατηγορίες για την ίδια ταινία. Ο Λινκλέιτερ, ο Γουές Αντερσον («Ξενοδοχείο Grand Budapest») και ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου («Birdman ή (Η απρόσμενη αρετή της αφέλειας)») διεκδικούν επίσης το Οσκαρ σεναρίου αλλά και το καλύτερης ταινίας καθότι συμπαραγωγοί των ταινιών τους.
 
Ένα πολύ χαρμόσυνο γεγονός είναι η διπλή υποψηφιότητα της πολωνέζικης ταινίας «Ida» που εκτός από το αναμενόμενο ξενόγλωσσο έχει υποψηφιότητα και για την πολύ καλή ασπρόμαυρη φωτογραφία των Λούκας Ζαλ και Ρίζαρντ Λεντσέφσκι. Ο μοναδικός εφετινός υποψήφιος για δυο διαφορετικές ταινίες είναι ο ελληνικής καταγωγής Αλεξάντρ Ντεσπλά που διεκδικεί το βραβείο μουσικής για το «Ξενοδοχείο Grand Budapest» και το «Παιχνίδι της μίμησης».
 
Και είναι πια καιρός για να το πάρει αφού μετρά έξι ακόμη υποψηφιότητες χωρίς βραβείο. Για να δούμε.
]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Fri, 16 Jan 2015 14:05:56 +0200
Δέκα χιλιάδες αιτήσεις για τη θέση του... ανθρώπινου στόχου http://www.lesvosreport.gr/paraksena/δέκα-χιλιάδες-αιτήσεις-για-τη-θέση-του-ανθρώπινου-στόχου.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/δέκα-χιλιάδες-αιτήσεις-για-τη-θέση-του-ανθρώπινου-στόχου.html Δέκα χιλιάδες αιτήσεις για τη θέση του... ανθρώπινου στόχου

Τελικά το να σε πυροβολούν δεν είναι και τόσο κακό... αν βεβαίως πληρώνεσαι για την υπηρεσία σου.

 

Περίπου 10.000 άνθρωποι από κάθε γωνιά του κόσμου υπέβαλαν αίτηση για τη θέση του ανθρώπινου στόχου στον οποίο θα δοκιμάζονται οι βολίδες του πέιντμπολ της βρετανικής εταιρείας UKPaintball.

Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που εξέπληξε την ίδια την εταιρεία. «Αυτή η απίστευτη ανταπόκριση ήταν το τελευταίο πράγμα που περιμέναμε όταν αναρτήσαμε την αγγελία [...] Δεν θα μπορούσαμε να προβλέψουμε πως τόσοι πολλοί θα ήθελαν να πυροβοληθούν για να βγάλουν τα προς το ζην», δήλωσε ο ιδιοκτήτης της UKPaintball, Τζάστιν Τούχιγκ.

Κίνητρο – μάλλον – αποτελεί και ο μισθός που συνοδεύει τη θέση, 40.000 λίρες (περίπου 50.000 ευρώ) ανά έτος, με αιτούντες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ινδία, να είναι ιδιαίτερα... εφευρετικοί στην παρουσίαση των προσόντων τους.

Ένας παρέθεσε ως προσόν το πάχος του, λέγοντας πως επειδή είναι παχύς θα είναι πιο εύκολος στόχος. Ένας άλλος δήλωσε βετεράνος των ενόπλων δυνάμεων με εμπειρία στα όπλα, ενώ μια τρίτη αίτηση υποβλήθηκε από τον πρώην βοηθό ενός μάγου που παραλίγο να πυροβοληθεί πραγματικά κατά τη διάρκεια ενός κόλπου.

Στο τέλος όμως, μπορεί να υπάρξει μόνο ένας «δοκιμαστής επίδρασης βολίδων». «Θα είναι πραγματικά δύσκολο να προσπαθήσουμε να βρούμε τον έναν υποψήφιο ανάμεσα σε χιλιάδες αιτήσεις», συμπλήρωσε ο κ. Τούχιγκ.

 
]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Sun, 04 Jan 2015 19:33:34 +0200
9 περίεργα χριστουγεννιάτικα έθιμα http://www.lesvosreport.gr/paraksena/9-περίεργα-χριστουγεννιάτικα-έθιμα.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/9-περίεργα-χριστουγεννιάτικα-έθιμα.html 9 περίεργα χριστουγεννιάτικα έθιμα

Κάθε χώρα διατηρεί και τα δικά της παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα έθιμα και τα περισσότερα έχουν να κάνουν με Άγιους Βασίληδες, ταράνδους, ξωτικά και σοκολάτα. Υπάρχουν όμως και μερικά έθιμα που τηρούνται ευλαβικά ακόμα και σήμερα και είναι εντελώς περίεργα.

Χριστουγεννιάτικος κορμός- Καταλονία, Ισπανία

2014-12-11-Traditions1copy.jpg

Αυτοί οι κορμοί δέντρων έχουν πόδια, κόκκινη μύτη και καπέλο. Μπορεί να μοιάζει αστείο αλλά αυτό το έθιμο έχει τις ρίζες του σε έναν παλιό μύθο της Καταλονίας. Κάθε 8 Δεκεμβρίου τα σπίτια γεμίζουν με αυτούς τους κορμούς και οι Ισπανοί του αφήνουν φαγητό κάθε βράδυ, καθώς και κουβέρτα μη τυχόν και κρυώσουν. Όταν τα παιδιά δεν κοιτάνε, οι γονείς κρύβουν τα δώρα κάτω από την κουβέρτα, αφού σύμφωνα με το έθιμο, το δέντρο είναι ιερό και έχει μέσα δώρα.

Η νύχτα με τα ραπανάκια- Οαχάκα, Μεξικό

2014-12-11-Traditions2copy.jpg

Κάθε 23 Δεκεμβρίου, η πόλη Οαχάκα στο Μεξικό, παρουσιάζει μία εντυπωσιακή έκθεση από γλυπτά λαχανικά με τα ραπανάκια να κλέβουν την παράσταση. Στην έκθεση αποτυπώνονται παραδοσιακές στιγμές και το φεστιβάλ διαρκεί τρεις μέρες.

Φεστιβάλ Άγιων Βασίληδων- Σε μεγάλες πρωτεύουσες

2014-12-11-Traditions3copy.jpg

Ξεκίνησε στο Σαν Φρανσίσκο ως μία μικρή συγκέντρωση αλλά πλέον έχει γίνει ένα έθιμο παγκοσμίου φήμης. Ποιες προϋποθέσεις χρειάζεται να πληροί κανείς για να συμμετέχει; Μόνο να είναι ντυμένος Άγιος Βασίλης, να μην ξεχάσει το σκούφο του και να αποκαλεί ο ένας τον άλλον «Άγιο Βασίλη».

Ιστός αράχνης για καλή τύχη- Ουκρανία

2014-12-11-Traditions4copy.jpg

Η ουκρανική παράδοση που προστάζει την προσθήκη ιστού αράχνης στο χριστουγεννιάτικο δέντρο μπορεί να φαίνεται περίεργη αλλά σύμφωνα με το μύθο μία φτωχή χήρα έμενα με τα παιδιά της σε μία κρύα καλύβα και τα παιδιά είχαν βάλει στο μάτι ένα όμορφο έλατο που μεγάλωνε έξω από το σπίτι τους αλλά δεν είχαν με τίποτα να το διακοσμήσουν. Η μητέρα στεναχωρήθηκε πολύ και κοιμήθηκε κλαμμένη, αλλά οι αράχνες του σπιτιού, το κατάλαβαν και στόλισαν το δέντρο με τον ιστό τους. Το πρωί, μόλις ο ήλιος έπεσε πάνω στο δέντρο, φάνηκαν οι χρυσαφένιες και ασημένιες κλωστές από τις αράχνες και η μητέρα δεν ξαναζήτησε ποτέ τίποτα άλλο.

Μαζέψτε τις σκούπες- Νορβηγία

2014-12-11-Brooms1.jpg

Την Παραμονή Χριστουγέννων, οι Νορβηγοί σύμφωνα με την παράδοση έκρυβαν τις σκούπες γιατί, σύμφωνα με την παράδοση, τότε έβγαιναν οι μάγισσες και τα κακά πνεύματα και έπρεπε να τις αφήσουν χωρίς μεταφορικό μέσο!

KFC- Ιαπωνία

2014-12-11-Traditions6copy.jpg

Το τηγανιτό κοτόπουλο την Παραμονή Χριστουγέννων δεν είναι και τόσο άσχημη ιδέα. Στην Ιαπωνία τα Χριστούγεννα μπορεί να μην γιορτάζονται αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν προνοήσει και για τους Αμερικανούς που μένουν εκεί και τα τελευταία 40 χρόνια τα φαγητό στα KFC, την Παραμονή αποτελεί παράδοση.

Πατίνια στους δρόμους- Βενεζουέλα

2014-12-11-Traditions7copy.jpg

Μία ιδιαίτερα διασκεδαστική παράδοση, που οι κάτοικοι φορούν τα πατίνια τους και κάνουν βόλτες στους δρόμους, οι οποίοι παραμένουν κλειστοί για να μπορέσουν οι οικογένειες να τσουλήσουν άφοβα.

Κάλαντα παρέα με ένα νεκρό άλογο- Ουαλία

2014-12-11-Traditions11.jpg

Από τα Χριστούγεννα μέχρι και τις αρχές Ιανουαρίου, κάποιος ντύνεται άλογο, χρησιμοποιώντας αληθινό σκελετό αλόγου, και μαζί με μια ομάδα ανθρώπων, πηγαίνουν από πόρτα σε πόρτα και τραγουδούν με την ελπίδα ότι ο οικοδεσπότης θα τους προσφέρει φαγητό ή ποτό.

Κράμπους- Αυστρία, Γερμανία, Ουγγαρία

2014-12-11-Traditions9copy.jpg

Για όσους ήταν καλά παιδιά, υπάρχει ο Άγιος Βασίλης, αλλά για όσους δεν ήταν υπάρχει ο Κράμπους, ένα τέρας που εμφανίζεται για να τιμωρήσει όσους δεν έχουν συμπεριφερθεί σωστά. Βέβαια, η εμφάνισή του είναι αρκετή τιμωρία. Το έθιμο του Κράμπους έχει τις ρίζες του στην Γερμανική παράδοση και σήμερα, οι νέοι συνηθίζουν να μασκαρεύονται ως Κράμπους και βγαίνουν στους δρόμους της Αυστρίας, της Ρουμανίας, της Βαυαρίας και άλλων Βαλκανικώβ χωρών και τρομάζουν τα μικρά παιδιά. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Fri, 19 Dec 2014 13:54:54 +0200
Τελικά πόσες φορές παστεριώνεται το γάλα; http://www.lesvosreport.gr/paraksena/τελικά-πόσες-φορές-παστεριώνεται-το-γάλα.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/τελικά-πόσες-φορές-παστεριώνεται-το-γάλα.html Τελικά πόσες φορές παστεριώνεται το γάλα;

“Ένας αριθμός στο πάτο του μπουκαλιού καθορίζει τη διατροφική αξία του γάλακτος, το πόσες φορές έχει παστεριωθεί και τελικά πόσο υγιεινό είναι.Αν έχει τον αριθμό 3 ή αν λείπει ο αριθμός 3 - υπάρχουν οι αριθμοί 1,2, κενο,4,5, τότε το γάλα έχει λήξει 2 φόρες και έχει αναπαστεριωθεί.

Ξέρετε ότι αν το γάλα στο χάρτινο μπουκάλι δεν πουληθεί στην καθορισμένη χρονική διάρκεια επιστρέφει στη βιομηχανία για να ανα-παστεριωθεί και να ξαναγυρίσει στο σουπερμάρκετ; Απίστευτο;Ο νόμος επιτρέπει στις μεγάλες βιομηχανίες να επαναλάβουν τη διαδικασία έως 5 φορές, κάτι που αφήνει το γάλα χωρίς γεύση και τελικά χωρίς ποιότητα και διατροφική αξία. Την επόμενη φορά που θα αγοράσετε γάλα, κοιτάξτε στον πάτο του μπουκαλιού”.

Ένα viral κείμενο που έρχεται και φεύγει σε συνομοσιολογικά σάιτς έχει κάνει ένα μεγάλο αριθμό καταναλωτών αντί να προσέχουν το πότε λήγει το γάλα να γυρίζουν συσκευασίες, να ψάχνουν νούμερα και να προσπαθούν να τα “μεταφράσουν”. Στην διαιώνιση αυτή της ιστορίας συνωμοτεί – στην κυριολεξία – και κάποιος κουμπάρος, κάποιος “γνωστός του ξαδέλφου της γυναίκας μου” που δουλεύει σε εργοστάσιο γάλακτος που πρωταγωνιστεί στα σχόλια που γράφονται κάτω από τα κείμενα ή στα σχόλια του facebook. Το WE του news247 συνομίλησε με εμπλεκόμενους σε όλους τους τομείς της παραγωγής του γάλακτος, την συσκευασία του και τον έλεγχο του (ΕΦΕΤ) για να μάθει την αλήθεια. Από τις εταιρείες που επιλέξαμε (οι μεγαλύτερες στην αγορά φρέσκου γάλακτος) ζητήσαμε να μας δώσουν σαφείς απαντήσεις. Πόσες φορές παστεριώνουν το γάλα; τι κάνουν το γάλα που μένει απούλητο μετά την ημερομηνία λήξης του και το τι σημαίνουν οι αριθμοί στην βάση της συσκευασίας;

 

 

Vivartia (Γάλα ΔΕΛΤΑ)

Σύμφωνα με την επίσημη θέση της εταιρείας “δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι τα όσα αναφέρονται είναι ψευδή και αποτελούν ανεύθυνες διαδόσεις που στοχεύουν στην υποβάθμιση της αξίας του γάλακτος. Ο αριθμός που αναγράφεται στο κάτω μέρος της συσκευασίας των προϊόντων γάλακτος είναι ο αριθμός του γεμιστικού της μηχανής που εμφιαλώθηκε η συγκεκριμένη συσκευασία. Ο αριθμός είναι απαραίτητος στα πλαίσια του συστήματος ιχνηλασιμότητας που πρέπει να εφαρμόζεται από όλες τις εταιρείες. Κάθε συσκευασία του φρέσκου γάλακτος Δέλτα φέρει πάνω της τον αριθμό ταυτότητας ο οποίος μας επιτρέπει να γνωρίζουμε μέχρι και την φάρμα παραγωγής του γάλακτος που περιέχεται.

Όταν το γάλα φθάσει στην ημερομηνία λήξης του, αποσύρεται από τα καταστήματα και προωθείται σε τρίτες εταιρείες αδειοδοτημένες για διαχείριση ζωικών προϊόντων, με σκοπό όχι μόνο όχι μόνο την παραγωγή ζωοτροφών, αλλά και άλλες επεξεργασίες όπως βιοαέριο ή λιπασματοποίηση.

 

 

ΟΛΥΜΠΟΣ

“Το γάλα της εταιρίας Όλυμπος, το οποίο προέρχεται νωπό από τις αγελαδοτροφικές μονάδες, το εμφιαλώνει, αφού το παστεριώνει μία και μοναδική φορά και το διανέμει στην αγορά. Κατά συνέπεια, γίνεται αντιληπτό ότι δεν υφίσταται καμία περίπτωση εκ νέου παστερίωση” αναφέρει ο εκπρόσωπος της θεσσαλικής γαλακτοβιομηχανίας. Παράλληλα σημειώνει “Το γάλα του οποίου έχει παρέλθει η ημερομηνία ανάλωσης και το οποίο η εταιρία Όλυμπος περισυλλέγει από τα σούπερ μάρκετ, το διαθέτει στην εταιρία Τυράς προκειμένου αυτή, εν συνεχεία, να το διαχειριστεί μέσω του συστήματος αναερόβιας επεξεργασίας λυμάτων. Η ως άνω επεξεργασία έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενέργειας – βιοαερίο”. Τέλος επισημαίνεται ότι “οι αριθμοί οι οποίοι εμφαίνονται στην κάτω όψη των συσκευασιών του γάλακτος, αφορούν την γραμμή παραγωγής στην οποία παρήχθη το προϊόν. Είναι μία επισήμανση στα πλαίσια των αρχών HACCP , την οποία, εκ του νόμου,  είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε για να είναι εφικτή η ιχνηλασιμότητα των προϊόντων”.

 

 

ΜΕΒΓΑΛ

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον διευθυντή διαχείρισης ποιότητας της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ Γιώργο Τριανταφυλλίδη αναφέρει: «Είναι ανάξιο περαιτέρω συζήτησης. Οι αριθμοί που αποτυπώνονται στη βάση της χάρτινης συσκευασίας του γάλακτος, εκφράζουν την ιχνηλασιμότητα του χαρτιού για λόγους ποιότητας και ασφάλειας. Έτσι μας έρχεται από τη χαρτοβιομηχανία».

Σύμφωνα με τον ίδιο οι συγκεκριμένοι αριθμοί, είτε είναι τυπωμένοι, είτε ανάγλυφοι έχουν να κάνουν με τις παρτίδες των χαρτιών και τυπώνονται από την εταιρεία, η οποία παράγει τις συσκευασίες είτε τον αριθμό του ακροφυσίου ή της εμφιαλωτικής μηχανής στην οποία συσκευάστηκε το γάλα.

«Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα επαναπαστερίωσης του γάλακτος», υπογραμμίζει ο κ.Τριανταφυλλίδης, προσθέτοντας με έμφαση ότι «κάτι τέτοιο άλλωστε αντιβαίνει και στην κείμενη νομοθεσία, για την εφαρμογή της οποίας υφίστανται διαρκείς και συνεχείς έλεγχοι από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς». Σε ό,τι αφορά δε, το γάλα που δεν καταναλώνεται και επιστρέφεται από τα σούπερ μάρκετ και τα άλλα σημεία πώλησής του, ο συνομιλητής μας λέει ότι «στη ΜΕΒΓΑΛ το διαχειριζόμαστε πάλι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, και αφού υποστεί μια κατεργασία, πηγαίνει για ζωοτροφή, σε συγκεκριμένες μονάδες για την πάχυνση χοίρων κ.α» και χαρακτηρίζει μυθοπλασίες τα περί χρήσης του για παρασκευή άλλων προϊόντων, όπως σοκολατούχου γάλακτος, τυριών, γιαουρτιού κ.λπ.

Κρι Κρι

Για φημολογία που διακινείται τα τελευταία χρόνια κυρίως μέσα από το internet, η οποία είναι τελείως ανυπόστατη, αναφέρουν από τη γαλακτοβιομηχανία Κρι - Κρι. «Φυσικά έχει διαψευστεί στο παρελθόν, όχι μόνο από τις γαλακτοβιομηχανίες αλλά και από τις εταιρίες που παράγουν τα συγκεκριμένα υλικά συσκευασίας, όπου υπάρχουν αυτές οι αριθμήσεις», τονίζεται από τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία και προστίθεται: «ο αριθμός αυτός δεν έχει καμία σχέση με την παραγωγική διαδικασία των γαλακτοβιομηχανιών. Αφορά την ασφάλεια των προϊόντων από τυχόν αστοχία της εκτύπωσης. Με λίγα λόγια εκτυπώνεται από τον παραγωγό, στα πλαίσια της ιχνηλασιμότητας, για να υποδεικνύει τον εκτυπωτικό κύλινδρο από τον οποίο πέρασε το κάθε χαρτόκουτο και έτσι τα παραλαμβάνουμε». Σε ότι αφορά τις επιστροφές αναφέρεται: «τηρώντας την Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία όταν το γάλα επιστρέφεται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, διαχωρίζεται η συσκευασία (η οποία ανακυκλώνεται) από το προϊόν το οποίο καταστρέφεται ή με ειδική επεξεργασία χρησιμεύει για ύλη ζωοτροφής»

Εβροφάρμα

Σε επικοινωνία που είχε το WE του news247 με τον πρόεδρο της γαλακτοβιομηχανίας Εβροφάρμα κ. Αθ. Παπαζηλάκης, αυτός ανέφερε: «Προμηθευόμαστε τις χάρτινες συσκευασίες από τον προμηθευτή με κάποια σήμανση ήδη. Όπως εμείς βάζουμε στο κουτί μας, ένα κωδικό Λ ή Μ, που αποδεικνύει ότι το προϊόν έχει παραχθεί από συγκεκριμένη μηχανή, έτσι και αυτός που μας προμηθεύει τις συσκευασίες έχει τις δικές του γραμμές παραγωγής και για δικούς του ελέγχους ή παραγωγικούς λόγους βάζει και τη σχετική αρίθμηση», μας λέει ο κ. Παπαζηλάκης. Ξεκαθαρίζει μάλιστα σε όλους τους τόνους πως «η παστερίωση γίνεται μια φορά και τελείωσε».

Ως προς τη διαχείριση των όγκων πρώτης ύλης που προκύπτουν από τις επιστροφές, όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής της ακριτικής γαλακτοβιομηχανίας, η Εβροφάρμα το αξιοποιεί ως τροφή για την σίτιση μικρών μοσχαριών. «Άλλες γαλακτοβιομηχανίες που δεν έχουν ενδεχομένως αυτή τη δυνατότητα, ψάχνουν εναλλακτικές αξιοποίησής του, γιατί είναι ένα προϊόν το οποίο όχι μόνο δεν φέρνει έσοδα, αφού επιστρέφεται, αλλά ίσως να χρειαστεί και έξοδα για καύση».

 

 

Tetra Pak (εταιρεία συσκευασίας)

Εδώ και αρκετό διάστημα κυκλοφορεί στο διαδίκτυο μία αλληλογραφία σχετικά με τη διαδικασία παστερίωσης του γάλακτος, όπου μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά και σε έναν αριθμό που βρίσκεται στο κάτω μέρος χάρτινης συσκευασίας Tetra Pak. Ο αριθμός αυτός τυπώνεται στο εργοστάσιο παραγωγής της χάρτινης συσκευασίας Tetra Pak. Συγκεκριμένα, ο εν λόγω αριθμός (web lane number) τυπώνεται για λόγους ιχνηλασιμότητας και επιτρέπει στην Tetra Pak να προσδιορίσει σε ποιό σημείο του εργοστασιακού ρολού παράγεται μία συγκεκριμένη συσκευασία. Με τον τρόπο αυτό η Tetra Pak μπορεί να ελέγξει την παραγωγική διαδικασία και να διασφαλίσει ότι οι συσκευασίες που φτάνουν στον καταναλωτή είναι άριστης ποιότητας. Συνεπώς, οι αριθμοί που βρίσκονται στο κάτω μέρος της χάρτινης συσκευασίας Tetra Pak δεν σχετίζονται σε καμία περίπτωση με την επεξεργασία και την ποιότητα του προϊόντος που βρίσκεται στη συσκευασία.

 

 

Οι έλεγχοι

Σε επικοινωνία που είχε το WE με τον πρόεδρο του ΕΦΕΤ κ. Ιωάννη Τσιάλτα ανέφερε ότι μέσα στις υποχρεώσεις που έχει ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων είναι και αυτός του ελέγχου συσκευασμένου γάλακτος που επιστρέφεται στις βιομηχανίες αν αυτό δεν πωληθεί εντός της ημερομηνίας λήξης. Σύμφωνα με αυτούς τους ελέγχους που έχουν πραγματοποιήσει σε όλες τις περιπτώσεις οι επιχειρήσεις ακολουθούν τις ειδικές διατάξεις που προβλέπουν τον τρόπο καταστροφής των ληγμένων προϊόντων (π.χ. να μην γίνεται στον χώρο παραγωγής).

Από την πλευρά του, ο έμπειρος πρώην επικεφαλής του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ), ενός φορέα  που έχει ως αποστολή του και την ευθύνη των ελέγχων στην εγχώρια αλυσίδα γάλακτος, μέχρι τη στιγμή δηλαδή που η πρώτη ύλη θα καταλήξει στη βιομηχανία, γελά και δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες.

«Πρόκειται για τερατώδες ψεύδος. Σας διαβεβαιώνω πως όλη η διαδικασία γίνεται μόνο μια φορά. Ισχύει μόνο μία παστερίωση κάθε φορά και αυτά τα νούμερα στο κάτω μέρος της συσκευασίας είναι οι κωδικοί αριθμοί των μονάδων παραγωγής των συσκευασιών, που δεν έχουν καμία σχέση με την παστερίωση», λέει κατηγορηματικά ο κ. Πολυνίκης Φάσσας.

Ο συνομιλητής μας, που διετέλεσε στο πρόσφατο παρελθόν για πολλά χρόνια στη θέση του προέδρου του ΕΛΟΓΑΚ, κάνει πάντως και μια απαραίτητη διευκρίνιση προς αποφυγή τυχόν παρεξηγήσεων, λέγοντας ότι κάποιες φορές μπορεί να γίνει και προθέρμανση (ή αλλιώς θέρμισμα) της πρώτης ύλης. «Αυτό συμβαίνει όμως, μόνον όταν η εισκόμιση αφορά σε γάλα από απομακρυσμένες φάρμας, ώστε να επιβραδυνθεί η ανάπτυξη των παθογόνων μικροοργανισμών και το γάλα να μεταφερθεί μέσα στις επόμενες 24 ώρες, στο εργοστάσιο για να παστεριωθεί και να εμφιαλωθεί, πριν φθάσει στο ράφι να το πάρει ο καταναλωτής», τονίζει χαρακτηριστικά. Εξηγεί δε, πως στην περίπτωση της προθέρμανσης η θερμοκρασία είναι κάτω από τους 60 βαθμούς Κελσίου, όταν στην ήπια παστερίωση χρησιμοποιούνται θερμοκρασίες περίπου 72 βαθμών Κελσίου.

Περαιτέρω ο κ. Φάσσας θυμίζει ότι οι βιομηχανίες είναι ελεγχόμενες, όσο και ξεκάθαρες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν περιθώρια για τέτοιου είδους προσπάθειες εξαπάτησης του καταναλωτικού κοινού. «Κυρίως όμως, δεν τους συμφέρει. Δεν υπάρχει κανένας λόγος. Το ελληνικό γάλα μέσα σε 24 ώρες συλλέγεται, παστεριώνεται και βρίσκεται στα ράφια και δεν νομίζω ότι θα ρίσκαρε κανείς τη φήμη του για ένα πρόσκαιρο όφελος», αναφέρει. Όσο για το γάλα που προέρχεται από επιστροφές, σημειώνει πως εάν δεν έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης, το γάλα είναι κατάλληλο και θα μπορούσε κάλλιστα να αξιοποιηθεί σε άλλα προϊόντα, χωρίς να προκύπτει κανένας κίνδυνος.

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Wed, 10 Dec 2014 13:25:18 +0200
Το απίστευτο λεωφορείο από Μυτιλήνη http://www.lesvosreport.gr/paraksena/το-απίστευτο-λεωφορείο-από-μυτιλήνη.html http://www.lesvosreport.gr/paraksena/το-απίστευτο-λεωφορείο-από-μυτιλήνη.html Το απίστευτο λεωφορείο από Μυτιλήνη

Το λεωφορείο της εικόνας  έχει προκαλέσει σάλο στο 9gag! Το συγκεκριμένο όχημα έχει φώτα νέον από κάτω! Και όπως σχολιάζουν όσοι το έχουν δει, το λεωφορείο θυμίζει κάτι  από ....Fast and Furious!

Βέβαια κατά καιρούς υπάρχουν παράπονα από τους επιβάτες ότι τα λεωφορεία δεν έρχονται στην ώρα τους ή και κάποια που αφορούν τη συμπεριφορά των οδηγών, όμως η φαντασία δεν λείπει στα ΚΤΕΛ της Μυτιλήνης.

]]>
[email protected] (Πέλλη Γιακουμή) ΠΑΡΑΞΕΝΑ Sun, 23 Nov 2014 22:03:35 +0200